Warsztaty podczas XXXI Krajowej Konferencji SNM w Łodzi, 10-13 lutego 2023 roku
Prowadzący: Elżbieta Mrożek, Weronika Figurska-Zięb
Reprezentuje: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Temat: "Ma(t)my w planie odkrywanie"
Czego dotyczą zajęcia: W nauczaniu istotne jest, żeby podstawowe pojęcia i własności zostały przez ucznia odkryte przy użyciu działań manualnych czy też rozważań abstrakcyjnych. Dlatego podczas warsztatu wszyscy uczestnicy zamienią się w odkrywców poszukujących odpowiedzi na niebanalne pytania, m.in. czy można zrobić sześcienną bańkę?
dr Elżbieta Mrożek o sobie – to adiunkt dydaktyczny w Instytucie Matematyki Uniwersytetu Gdańskiego, nauczyciel dyplomowany (w szkole podstawowej oraz liceum, pracuje w zawodzie od 14 lat), pedagog specjalny. Pasjonatka nauczania i wykorzystywania gier edukacyjnych w pracy z uczniami. Autorka wielu publikacji naukowych z zakresu dydaktyki matematyki, wydanych w czasopismach naukowych oraz czasopismach dla nauczycieli. Promotorka prac licencjackich oraz magisterskich z zakresu dydaktyki matematyki. Prelegentka na wielu konferencjach naukowych i popularnonaukowych. Organizatorka wielu imprez popularnonaukowych na terenie Uniwersytetu Gdańskiego. Autorka podręcznika do matematyki oraz wielu materiałów edukacyjnych (multibooki, scenariusze infografik, animacji, recenzje podręczników, etc.).
Weronika Figurska-Zięb o sobie - Nauczyciel kontraktowy (6 lat doświadczenia), absolwentka studiów podyplomowych z neurodydaktyki. Obecnie pracuje w szkole podstawowej i w liceum ogólnokształcącym wykorzystując w procesie nauczania cykl Kolba, czyli uczenie się przez doświadczanie. Prowadzi bloga dla nauczycieli matematyki MatEduAkcja (https://mateduakcja.wordpress.com/) oraz profil edukacyjny na facebooku: https://www.facebook.com/MatEduAkcja. Publikuje tam autorskie karty pracy oraz pomysły na ciekawe, angażujące uczniów lekcje matematyki. Jest również członkinią stowarzyszenia Educational Cha(lle)nge, które organizuje coroczne konferencje edukacyjne skupiające środowisko nauczycieli i debatuje nad przyszłością edukacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz