Tytuł warsztatów: Na pozór nieistotne – jak skuteczniej uczyć matematyki
Prowadzący zajęcia: Dariusz Kulma
Reprezentuje: Firma Edukacyjno-Wydawnicza ELITMAT
Grupa odbiorców: szkoła ponadgimnazjalna
Czas trwania zajęć: 60 min.
Prowadzący zajęcia: Dariusz Kulma
Reprezentuje: Firma Edukacyjno-Wydawnicza ELITMAT
Grupa odbiorców: szkoła ponadgimnazjalna
Streszczenie zajęć: Tematyką wykładu są takie elementy nauczania, które na pozór wydają się nieistotne jak np. wykorzystanie podstaw psychologii poznawczej i reguł wpływu społecznego, stosowanie słów perswazyjnych, odpowiedni system powtórek skutkujący wzrostem skuteczności w zapamiętywaniu materiału czy jakość wizualna materiałów dydaktycznych, w tym również nowoczesnych materiałów audiowizualnych. Podczas wykładu spróbujemy odpowiedzieć na pytania: Gdzie są obszary, które nauczyciele wykorzystują rzadko, a które mogą wpłynąć na poprawę wyników nauczania? Zastanowimy się również na tym, jak będzie wyglądać nauczanie matematyki za kilka czy kilkanaście lat? Na co zwrócić uwagę w komunikacji pokolenia X z pokoleniem Y i Z?.
Forma zajęć: wykład.Czas trwania zajęć: 60 min.
Dariusz Kulma o sobie: Nauczyciel matematyki z ponad 20-letnim stażem. Jego pasją jest nauczanie. Od początku swojej pracy kieruje się zasadą, że bycie nauczycielem to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale przede wszystkim całokształt działań wychowawczych. To podejście od wielu lat przekłada się na wiele inicjatyw podejmowanych przez Dariusza Kulmę w zakresie edukacji, za które był wielokrotnie nagradzany, w tym m.in. tytułem Nauczyciel Roku 2008 w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez „Głos Nauczycielski” pod patronatem MEN. Wieloletnie doświadczenia zbierane w pracy z młodzieżą zaowocowały opracowaniem autorskiego systemu nauczania matematyki z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi interaktywnych, ale opartego na mocnych podstawach psychologii poznawczej. Dariusz Kulma jest autorem kilku projektów edukacyjnych, takich jak „Matematyka Innego Wymiaru” i „Matematyczne Mistrzostwa Polski Dzieci i Młodzieży”, wcześniej znane pod nazwą „Kwadratura Koła”, „E-laboratorium matematyczne – małymi krokami do wielkich sukcesów” czy obecnie projektu dla maturzystów „Jak zdać maturę z matematyki?".Jest propagatorem idei przyjaznej matematyki, która znalazła odzwierciedlenie w stworzonym przez niego świecie „Kwadratolandia”, w której to najmłodszych uczniów przez zawiłości matematyczne przeprowadzają bajkowi bohaterowie prosto z tej magicznej matematycznej krainy.
Prywatnie pan Dariusz jest także muzykiem, a jego wielką pasją, oprócz skoków narciarskich, są góry :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz