środa, 30 listopada 2016

Ewa Sumowska - warsztat i wystawa: "Do czego służy matematyka" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: "Do czego służy matematyka"
Prowadzący zajęcia: Ewa Sumowska
Grupa odbiorców: edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna, edukacja osób dorosłych, kwestie ogólnoedukacyjne
Streszczenie zajęć: Nieustannie padają z wszystkich stron zarzuty pod adresem nauczycieli matematyki: "a na co to mi się w życiu przyda???" ... Przedstawię wystawę przygotowaną przez Uniwersytet im Adama Mickiewicza w Poznaniu "Do czego służy matematyka?", która daje nam argumenty, że jednak przydatna......
Ekspozycja "Do czego służy matematyka", to 22 plakaty przygotowane na podstawie tłumaczenia materiałów opracowanych przez Amerykańskie Towarzystwo Matematyczne. Celem wystawy jest przedstawienie tych dziedzin życia, w których użycie matematyki jest niezbędne

Władysława Paczesna - warsztat: "Jak śmiało przekroczyć próg z kl. III do kl. IV? " w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Jak śmiało przekroczyć próg z kl. III do kl. IV? 
Prowadzący zajęcia:Władysława Paczesna
Reprezentuje: Oddział Mazowiecki SNM
Grupa odbiorców: edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa, gimnazjum
Streszczenie zajęć: Dla ucznia rozpoczynającego naukę w klasie IV to czas dużych zmian. Zmiany te nie są łatwe zarówno dla nauczyciela jak i dla ucznia. Jakie zabiegi metodyczne na matematyce są skuteczne? Jak dobierać zadania i jak organizować pracę na lekcji, aby dzieci nas rozumiały i chętnie podejmowały pracę? Odpowiedź na te i inne pytania uzyskamy na warsztatach.

Renata Pałka i Anna Tyczyńska - warsztat: " Jak zaktywizować ucznia z trudnościami w matematyce na zajęciach?" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Jak zaktywizować ucznia z trudnościami w matematyce na zajęciach?
Imiona i nazwiska osób współprowadzących zajęcia: Renata Pałka i Anna Tyczyńska
Grupa odbiorców: szkoła podstawowa, gimnazjum
Streszczenie zajęć: W wielu klasach są uczniowie z trudnościami w nauce matematyki, niekiedy z utrwaloną od lat niechęcią do przedmiotu i braku wiary we własne możliwości. Na zajęciach krótko opiszę trudności w nauce, ich przyczyny i możliwości przezwyciężania. Przedstawię propozycje materiałów do pracy na lekcjach i zajęciach wyrównawczych, które stosuję.

wtorek, 29 listopada 2016

Katarzyna Sikora i Krzysztof Oleś - warsztat: "Od punktu do punktu - jak matematycznie pomagać z Pythonem?" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Od punktu do punktu - jak matematycznie pomagać z Pythonem?
Prowadzący zajęcia: Katarzyna Sikora i Krzysztof Oleś
Grupa odbiorców: szkoła ponadgimnazjalna.
Streszczenie zajęć: Gdy w nauczycielskim znużeniu każemy naszym milusińskim narysować wykres banalnej funkcji $f(x)=\log_x\left|4\sin\left(\frac{\pi}{2}-3x\right)-6\right|$, to zszokowani jesteśmy nie tylko nieznajomością TeX-a, ale i próbą rysowania jakiś kropek... A może w kropkach tkwi siła? Można by o natychmiastowym uciąglaniu zapomnieć i na ekranie komputera punkt po punkcie zaznaczać, zrzucając mozół na barki procesora?

Aneta Machnicka i Anna Walc - warsztat: "Przykłady aktywności matematycznej w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: "Przykłady aktywności matematycznej w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej"
Prowadzący zajęcia: Aneta Machnicka i Anna Walc
Grupa odbiorców: szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna.
Streszczenie zajęć: Aktywność matematyczna ucznia, to praca umysłu ukierunkowana na kształtowanie pojęć i rozumienia typu matematycznego, stymulowana przez sytuacje prowadzące do formułowania i rozwiązywania problemów teoretycznych i praktycznych. Realizacja zasady aktywności wymaga od nauczyciela ciągłego poszukiwania, pogłębiania wiedzy a nawet eksperymentowania.

Adam Kominiak - warsztat: "Spotkanie z Harleyowcem" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Spotkanie z "Harleyowcem"
Imiona i nazwiska osób współprowadzących zajęcia: Adam Komianiak
Grupa odbiorców: edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna, edukacja osób dorosłych, kwestie ogólnoedukacyjne
Streszczenie zajęć: Postaram się przybliżyć kim jest harleyowiec - a czy ja nim jestem ?... Opowiem o mojej fascynacji motocyklami i kilku podróżach jakie odbyłem, a zwłaszcza jak "niechcący" zdobyłem drugą pod względem wysokości drogę w Europie prowadzącą na przełęcz Stelvio we Włoszech.

poniedziałek, 28 listopada 2016

Michał Nowik - warsztat: "Gry i zabawy na lekcjach nie tylko matematyki" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Gry i zabawy na lekcjach nie tylko matematyki
Prowadzący zajęcia: Michał Nowik
Reprezentuje wydawnictwo: Nowik
Grupa odbiorców: edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna, edukacja osób dorosłych, kwestie ogólnoedukacyjne
Streszczenie zajęć: Gry i zabawy dydaktyczne na lekcjach - czyli nie tylko Tangram i koledzy. Czym jest gra a czym nie jest? Obalmy mit gier dydaktycznych. Każda gra może być dydaktyczna - wszystko zależy od nas. W trakcie warsztatów zaprezentuję najciekawsze, najnowsze i najatrakcyjniejsze pozycje rynku gier w Polsce a także powiem jak je można wykorzystać na lekcjach i innych zajęciach. Oczywiście pograjmy też w wybrane gry.

Karol Sieńkowski - warsztat: "Programowanie robotów, czyli po co matematyka informatykowi?" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Programowanie robotów, czyli po co matematyka informatykowi?
Imiona i nazwiska osób współprowadzących zajęcia: Karol Sieńkowski
Grupa odbiorców: szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna, edukacja osób dorosłych, kwestie ogólnoedukacyjne
Streszczenie zajęć: Podczas zajęć uczestnicy zaprogramują robota, by ten wykonał określone zadania. Jak będzie się można przekonać wiele poleceń sterujących robotem ma związek z matematyką. Robota programuje się w sposób wizualny za pomocą tzw. klocków-bez pisania kodu:). Do dyspozycji uczestników będzie 10 robotów, możliwa jest praca w 2 osobowych grupach.

Michał Nowik - warsztat: "Jak wykorzystać kostki na lekcjach matematyki?" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Jak wykorzystać kostki na lekcjach matematyki?
Prowadzący zajęcia: Michał Nowik
Reprezentuje wydawnictwo: Nowik
Grupa odbiorców: edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa, gimnazjum, kwestie ogólnoedukacyjne
Streszczenie zajęć: Kostka - zabawka, gra, pomoc edukacyjna, którą prawie każdy nauczyciel matematyki ma w szufladzie. Ale jak jeszcze możemy wykorzystać kostkę na lekcjach i to na różnych poziomach? Jak modyfikować gry, przy których uczniowie już ziewają? Warsztaty pokazują także wykorzystanie innych kostek niż klasyczna sześcienna. Pouczmy się matematyki przy wykorzystaniu kostki dziesięciościennej. Czy wiesz jakie jest najczęstsze zastosowanie kostki 30ściennej? Kiedy mówimy o wykorzystaniu gier i zabaw na lekcjach matematyki, czasem słyszymy pytanie: Gdzie tu jest matematyka? Spróbujmy wspólnie przyjrzeć się temu problemowi. 

niedziela, 27 listopada 2016

Inauguracja konferencji - Ważne informacje!!!

Ze względu na wielkość sali, w której odbędzie się Inauguracja konferencji (500 osób) osoby wypełniające formularz 25 listopada po godzinie 19:00 i później wezmą udział w inauguracji w wyznaczonym miejscu w lobby hotelowym, gdzie na żywo przekazywana będzie transmisja z głównej sali.

Michał Nowik i Hanna Piotrewicz-Nowik - warsztat: "Zobacz w co grają Wikingowie z Mikołajem" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Zobacz w co grają Wikingowie z Mikołajem
Prowadzący zajęcia: Michał Nowik i Hanna Piotrewicz-Nowik
Reprezentują wydawnictwo: Nowik
Grupa odbiorców: edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna, edukacja osób dorosłych, kwestie ogólnoedukacyjne
Streszczenie zajęć: W co grywają Wikingowie w trakcie wypraw? Czy Mikołaj lubi się zakładać? Czy znasz grę, przy której ludzie zaczynają mówić? Poznaj najciekawsze gry fińskiego wydawnictwa Tactic.
Forma zajęć: spotkanie podczas Wieczoru Atrakcji
Czas trwania zajęć: 90 min

Joanna Stasch - warsztat: "Gwiazdki - kolejna odsłona" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Gwiazdki - kolejna odsłona
Prowadzący zajęcia: Joanna Stasch
Reprezentuje organizację: Warsztat Otwarty
Grupa odbiorców: szkoła podstawowa, gimnazjum, edukacja osób dorosłych, kwestie ogólnoedukacyjne
Streszczenie zajęć: Po raz kolejny zaproponuję uczestnikom moich warsztatów wykonanie papierowych gwiazdek, które można wykorzystać do przybliżenia uczniom pojęcia symetrii. Jednak nie będzie to powtórka z zajęć z zeszłych lat - wykonamy całkiem inne modele. 
Forma zajęć: warsztat
Czas trwania zajęć: 60 min

Joanna Stasch o sobie: Jestem nauczycielem dyplomowanym z wieloletnim stażem, pracuję w Zespole Szkół ogólnokształcących nr II w Opolu, w skład którego wchodzi Gimnazjum Dwujęzyczne i LO. Uczę matematyki. Od wielu lat uczestniczę w KK SNM, można mnie znaleźć w Pracowni Całodobowej WO.

sobota, 26 listopada 2016

Magdalena Glac - warsztat: "Płatki śniegu i geometria" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Płatki śniegu i geometria
Prowadzący zajęcia: Magdalena Glac
Grupa odbiorców: szkoła podstawowa, gimnazjum
Streszczenie zajęć: Obserwując płatki śniegu niejednokrotnie zachwycamy się ich pięknem, niepowtarzalnym kształtem, ulotnością. Ja, rozmowę o płatkach śniegu, o tym jak powstają i jak są zbudowane, postanowiłam uczynić pretekstem do powtórki wiadomości z geometrii w klasie piątej. W roli głównej występuję tu sześciokąt foremny, ale dzieci szybko zauważają w nim dwa trapezy równoramienne, sześć trójkątów równobocznych, trzy romby ... i może coś jeszcze. Doświadczalnie, zginając kartkę papieru szukamy odpowiedzi na takie pytania jak: "Ile przekątnych ma sześciokąt foremny?", "Ile ma osi symetrii?", "Jaką miarę ma jego kąt wewnętrzny?". Wreszcie wracamy do punktu, z którego lekcję rozpoczęliśmy i tworzymy własne płatki śniegu i gwiazdy - tradycyjnie z papieru i wirtualnie za pomocą programu komputerowego. Podczas tych zajęć korzystam też z narzędzi takich jak LearnigApps i Kahoot.

Teresa Sklepek - warsztat: "Klocki na lekcjach matematyki" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Klocki na lekcjach matematyki
Prowadzący zajęcia: Teresa Sklepek
Grupa odbiorców: edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa, gimnazjum
Streszczenie zajęć: Wykorzystując klocki reco, klocki układanki można rozwiązywać ciekawe zadania na każdym poziomie edukacyjnym. Uczniowie mogą wykazać się kreatywnością, nie tylko geometryczną.
Forma zajęć: warsztat
Czas trwania zajęć: 60 min

Teresa Sklepek o sobie: Pracuję w Gimnazjum nr 37 w Krakowie, prowadzę warsztaty dla uczniów SP.

Więcej informacji o konferencji
Zapisz się na konferencję
Zgłoś swój warsztat i uzyskaj zniżkę w opłacie

piątek, 25 listopada 2016

Teresa Sklepek - warsztat: "Legenda o Kopcu Krakusa" w ramach XXVIKKSNM.

 Tytuł warsztatów: Legenda o Kopcu Krakusa
Prowadzący zajęcia: Teresa Sklepek
Grupa odbiorców: gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
Streszczenie zajęć: Propozycja lekcji podsumowujących dział dotyczący brył obrotowych. Rozwiązywanie zadań praktycznych w grupach. Wykorzystanie gier dydaktycznych.
Forma zajęć: warsztat
Czas trwania zajęć: 60 min

Karol Sieńkowski i Magdalena Sajuk - warsztat: "Soroban - japońskie liczydło. Jak liczyć, po co używać?" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Soroban - japońskie liczydło. Jak liczyć, po co używać?
Prowadzący zajęcia: Karol Sieńkowski i Magdalena Sujak
Grupa odbiorców: edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna, edukacja osób dorosłych, kwestie ogólnoedukacyjne
Streszczenie zajęć: Podczas zajęć uczestnicy poznają historię liczydła oraz podstawy obliczeń; dodawanie i odejmowanie, a dla bardziej wytrwałych będą przedstawione elementy mnożenia i dzielenia.
Forma zajęć: warsztat
Czas trwania zajęć: 60 min

Barbara Pieronkiewicz - warsztat: "50 twarzy matematyki, czyli o humanistycznych aspektach edukacji matematycznej słów kilka" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: 50 twarzy matematyki, czyli o humanistycznych aspektach edukacji matematycznej słów kilka
Prowadzący zajęcia: Barbara Pieronkiewicz
Grupa odbiorców: edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna, edukacja osób dorosłych, kwestie ogólnoedukacyjne
Streszczenie zajęć: Matematyka nie jest dla każdego. Aby osiągnąć sukces w matematyce, trzeba mieć wrodzone zdolności matematyczne. Niektórzy uczniowie mają predyspozycje humanistyczne i wtedy nauczyciel nie może właściwie wiele zrobić.

czwartek, 24 listopada 2016

David Cain - warsztat: "Kawałek matematycznej refleksji po 25 latach!" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Kawałek matematycznej refleksji po 25 latach!
Prowadzący zajęcia: David Cain
Grupa odbiorców: szkoła podstawowa, gimnazjum, kwestie ogólnoedukacyjne
Streszczenie zajęć: W jaki sposób możemy odkrywać co dzieci wiedzą? W jaki sposób możemy odkrywać co oni mogą zrobić z tym, co oni wiedzą? W jaki sposób możemy zobaczyć, że oni rozumieją co oni robią z tym, co oni wiedzą? Może podręcznik, zeszyt ćwiczeń i dziennik nie dają nam odpowiedzi na te pytania! Będziemy pracowali na jednym problemie matematycznym a potem będzie wideo. Obejrzymy w jaki sposób dzieci pracują na tym samym problemie.
Forma zajęć: warsztat
Czas trwania zajęć: 90 min

Lilianna Iwona Zabierowska i Grażyna Jarmuż - warsztat: "Techniki coachingowe w doskonaleniu kompetencji kluczowych" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Techniki coachingowe w doskonaleniu kompetencji kluczowych 
Prowadzący zajęcia: Lilianna Iwona Zabierowska i Grażyna Jarmuż
Grupa odbiorców: szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna, edukacja osób dorosłych.
Streszczenie zajęć: Coaching to szczególna forma komunikacji, która zachęca do zmiany związanej z rozwojem. Uczenie się przez całe życie (LLL) to także podejmowanie działań na rzecz własnego rozwoju. Celem warsztatu jest zainspirowanie nauczycieli do poszukiwania odpowiedzi na pytanie: Jak wykorzystywać techniki coachingowe w kształtowaniu kompetencji LLL (Life Long Learning)? .
Forma zajęć: warsztat.
Czas trwania zajęć: 60 min.

Ewa Jarawka - warsztat: "Magiczne składanki czyli jak pomagać uczniom rozwijać wyobraźnię przestrzenną" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Magiczne składanki czyli jak pomagać uczniom rozwijać wyobraźnię przestrzenną
Prowadzący zajęcia: Ewa Jarawka
Reprezentuje organizację: Warsztat Otwarty
Grupa odbiorców: szkoła podstawowa, gimnazjum
Streszczenie zajęć: Problemy uczniów z geometrią przestrzenną zainspirowały mnie do tworzenia pomocy prostych w wykonaniu a bardzo przydatnych w rozwijaniu wyobraźni przestrzennej, którymi pragnę się podzielić z innymi nauczycielami. Podczas zajęć uczestnicy wykonają proste pomoce wzbogacające ich warsztat pracy. Będą to składanki, które po rozłożeniu płaskie można włożyć za okładkę podręcznika lub zeszytu przedmiotowego (zajęcia nie dotyczą origami). Takie składanki mogą również być wykorzystywane podczas konkursów lub jako zadania-łamigłówki. Składanki potrafią wykonać uczniowie szkoły podstawowej. Zainteresowanych udziałem w warsztatach proszę o zabranie: nożyczek, kleju w sztyfcie i ekierek/linijek.

wtorek, 22 listopada 2016

Leszek Wojtasik - warsztat: "Portfel nauczyciela cz.2 vs Smartfon nauczyciela" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Portfel nauczyciela cz.2 vs Smartfon nauczyciela
Prowadzący zajęcia: Leszek Wojtasik
Reprezentuje organizację: Matematyka i Komputery
Grupa odbiorców: szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
Streszczenie zajęć: Część pierwsza tego warsztatu odbyła się na Konferencji SNM w Warszawie i dotyczyła graniastosłupów i ostrosłupów. Teraz będziemy się zajmowali wykorzystaniem geogebry do rozwiązywania zadań z brył obrotowych. Naszym celem będzie przygotowanie pakietu pokazów, które będziemy mogli wykorzystywać na lekcjach geometrii przestrzennej. Na koniec przedstawię Państwu kilka aplikacji w tym również gier na smartfony, które moim zdaniem mogą rozwijać myślenie matematyczne u naszych uczniów.

List Prezesa ZG Pani Aliny Przychody do Przewodniczącej OK SNM Pani Marii Legutko - 25 lecie oddziału


poniedziałek, 21 listopada 2016

David Cain - warsztat: "Szalony krzyki!!" w ramach XXVIKKSNM.


Tytuł warsztatów: Szalony krzyki!!
Prowadzący zajęcia: David Cain
Grupa odbiorców: edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna, edukacja osób dorosłych, kwestie ogólnoedukacyjne
Streszczenie zajęć: Zapraszam wszystkich uczestników Konferencji do udziału w historycznej aktywności! Za pierwszym razem to działo się podczas III Konferencji w Poznaniu, a następnie ponownie podczas IX Konferencji w Grudziądzu. Będzie to po raz trzeci i najbardziej szalony! Trzeba tylko umieć liczyć co najwyżej do 16 i krzyczeć "Hej!" bardzo głośno. David.

piątek, 18 listopada 2016

Lilianna Iwona Zabierowska i Jolanta Łuc - warsztat: "Narzędzia TOC w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Narzędzia TOC w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
Prowadzący zajęcia: Lilianna Iwona Zabierowska i Jolanta Łuc
Grupa odbiorców: edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna.
Streszczenie zajęć: Narzędzia TOC uczą logicznego myślenia, ustalania związków przyczynowo-skutkowych oraz przewidywania następstw zdarzeń. Pomagają w uzasadnianiu własnego zdania, a tym samym przygotowują do prowadzenia merytorycznej dyskusji. Podczas warsztatów przedstawimy jak uczyć dzieci i młodzież krytycznego myślenia z wykorzystaniem narzędzi TOC.
Forma zajęć: warsztat.
Czas trwania zajęć: 90 min.

środa, 16 listopada 2016

Maria Lerska - warsztat: "Bryły szkieletowe ze słomek" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Bryły szkieletowe ze słomek.
Prowadzący zajęcia: Maria Lerska
Reprezentuje: Warsztat Otwarty
Grupa odbiorców: gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna.
Streszczenie zajęć: Tematem warsztatu będą bryły szkieletowe ze słomek, z pięknie zaznaczonymi kątami [między przekątnymi i płaszczyznami] wykonanymi przy pomocy zmodyfikowanego haftu matematycznego. Własnoręcznie wykonamy efektowne i niedrogie pomoce do nauki stereometrii. Warsztat jest adresowany do uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych. Do tego potrzebne będą tylko kolorowe słomki do napojów , igły , nici, szpilki i wyobraźnia.
Forma zajęć: warsztat
Czas trwania zajęć: 90 min

poniedziałek, 14 listopada 2016

Rezerwacja pokoi 3-osobowych i 2-osobowych na XXVIKKSNM

Z przykrością zawiadamiamy, że zostały już zarezerwowane wszystkie pokoje 3 osobowe w hotelu Novotel oraz pokoje 2 osobowe w hotelu Novotel i Ibis. Dlatego wyłączyliśmy możliwość rezerwowania tych opcji.

Na osoby, które zostały podane jako współlokatorzy pokoje czekają. Osoby te otrzymały wiadomość email ze wskazówkami jak postępować, aby dokonać rezerwacji. Mamy pojedyncze wolne miejsca w pokojach 2 osobowych:
- Novotel (kobieta) - nocleg sobota, niedziela,
- Novotel (kobieta) - nocleg piątek, sobota, niedziela,
- Ibis (mężczyzna) - nocleg czwartek, piątek, sobota, niedziela.

Do Państwa dyspozycji zostały pokoje 1-osobowe. Jesteśmy w trakcie podpisywania umowy z kolejnym hotelem, w którym zarezerwujemy kolejne 50 miejsc noclegowych w pokojach 2 osobowych. Prosimy o śledzenie strony XXVI KK SNM, na której umieścimy informację o możliwości rezerwowania.
W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny po godzinie 16.00 z koordynatorem p. Joanną Świercz tel. 791 753 103

piątek, 11 listopada 2016

Izabela Przepiórkiewicz i Wiktor Szanin - warsztat: "Twórcze programowanie z Baltie w edukacji wczesnoszkolnej" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Twórcze programowanie z Baltie w edukacji wczesnoszkolnej
Prowadzący zajęcia: Izabela Przepiórkiewicz i Wiktor Szanin
Grupa odbiorców: edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa
Streszczenie zajęć: „Twórcze programowanie z Baltie w edukacji wczesnoszkolnej” to przyjazne dla dzieci i młodzieży środowisko programowania stworzone specjalnie na ich potrzeby. Twórcą programu jest Bohumir Soukup. Metodologia nauczania bazuje na genialnym w swej prostocie pomyśle. Zadaniem użytkowników jest układanie, dobieranie i rozmieszczenie wybranych klocków, posiadających przypisane funkcjonalności na planszy.

czwartek, 10 listopada 2016

Poszukuiwani autorzy artykułów


Kings jest międzynarodową firmą EdTech, która organizuje konkursy edukacyjne z wykorzystaniem najnowszych technologii, w których bierze udział prawie 150 000 uczniów trzech państw (Gruzji, Litwy, Estonii). W 2017 roku odbędzie się w Polsce pierwszy konkurs matematyczny Kings dla uczniów 6 największych miast w kraju: Warszawy, Krakowa, Gdańska, Poznania, Wrocławia oraz Łodzi.
Zwracamy się do nauczycieli matematyki z ofertą współpracy. 

Poszukujemy autorów artykułów - nauczycieli, którzy chcieliby opublikować artykuł w naszym czasopiśmie (początkowy nakład 15 000 egzemplarzy), który będzie dystrybuowany bezpośrednio do wszystkich szkół 6 największych miast w Polsce, które zresztą osobiście odwiedzimy. Tematyka powinna dotyczyć bieżących zmian w systemie edukacji, innowacyjnego nauczania, matematyki w szkole, etc. Jesteśmy otwarci na Państwa pomysły! Zasady współpracy są ustalane indywidualnie z nauczycielem w zależności od doświadczenia pisarskiego, tematyki oraz długości artykułu.<br> <b>Pytania i zgłoszenia (wraz z tematyką oraz przykładem Państwa artykułu, linkiem do bloga itp.) proszę o przesyłanie na k.klincewicz@kings.edu.pl z tematem “Publikacja - SNM"

Agnieszka Ogiegło - warsztat: "Gry na lekcji matematyki klasy 4-6 i gimnazjum" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: Gry na lekcji matematyki klasy 4-6 i gimnazjum.
Prowadzący zajęcia: Agnieszka Ogiegło
Grupa odbiorców: szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna.
Streszczenie zajęć: Aktywne metody na lekcji matematyki. Gry tradycyjne -gry planszowe, od budowy do wykorzystania, domino, zabawy ruchowe, łapki, zgadnij kim jestem, cztery czwórki. Z drugiej strony technologie informacyjne - darmowe strony z grami dla dzieci na różnym poziomie edukacyjnym.

środa, 9 listopada 2016

Marzena Płachciok - warsztat: "GeoGebra i platforma edukacyjna czyli jak zainspirować młodego człowieka do poszukiwania matematyki" w ramach XXVIKKSNM

Tytuł warsztatów: GeoGebra i platforma edukacyjna czyli jak zainspirować młodego człowieka do poszukiwania matematyki
Prowadzący zajęcia: Marzena Płachciok
Grupa odbiorców: szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna, edukacja osób dorosłych, kwestie ogólnoedukacyjne
Streszczenie zajęć: Zajęcia mają na celu zainspirowanie uczestników oraz podpowiedzenie w jaki sposób można wykorzystać GeoGebrę oraz platformę edukacyjną typu moodle nie tylko podczas zajęć z matematyki. Zostaną zaprezentowane przykłady aplikacji wykonanych przez uczniów, jak również uczestnicy przy wsparciu prowadzącego będą mogli się zmierzyć z postawionymi przed uczniami problemami.

wtorek, 8 listopada 2016

Oddział Mazowiecki

Zarząd Główny Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, podjął decyzję o zatwierdzeniu powstania Oddziału Mazowieckiego SNM.
Nowy oddział, będzie działał w rejonie Mazowsza, za wyjątkiem Radomia i okolic, gdzie funkcjonuje Oddział Radomski.

W skład władz nowego oddziału weszli:

poniedziałek, 7 listopada 2016

Blanka Plata - warsztat: "Trójkąty, iluzje, geometria zaklęta w koralikach" w ramach XXVIKKSNM

Tytuł warsztatów: Trójkąty, iluzja, geometria zaklęta w koralikach
Prowadzący zajęcia: Blanka Plata
Organizacja: Warsztat Otwarty
Grupa odbiorców: szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
Streszczenie zajęć: Czym zainspirować uczniów? Inspiracja - trójkąty równoboczne, iluzja - zobaczymy coś innego niż nam się wydawało, geometria - pomoże nam zrozumieć. Te koralikowe trójkąty mogą być okazją do spotkania z matematyką, zainteresowania nią i może zachętą do nauki. Zapraszam na warsztaty; potrzebna będzie tylko wyobraźnia, koraliki, igła i nitka.

niedziela, 6 listopada 2016

Tomasz Szwed - warsztat: "Nieustannie liczący, wciąż nieobliczalni. O uczniach inteligentnych, zdolnych matematycznie i utalentowanych" w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: "Nieustannie liczący, wciąż nieobliczalni. O uczniach inteligentnych, zdolnych matematycznie i utalentowanych"
Prowadzący zajęcia: Tomasz Szwed
Grupa odbiorców: edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna, kwestie ogólnoedukacyjne
Streszczenie zajęć: Moje zajęcia to wykład prowadzony metodami aktywizującymi. Opowiem o tym, że warto czuwać i z uwagą wypatrywać uczniów inteligentnych, zdolnych, utalentowanych i genialnych.

Rafał Dutkiewicz objął Honorowym Patronatem XXVI Krajową Konferencję SNM

Miło nam poinformować, że Pan Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia, objął honorowym patronatem XXVI Krajową Konferencję Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, która odbędzie się we Wrocławiu, w dniach 10-13 lutego 2017.
Rafał Dutkiewicz ukończył studia z zakresu matematyki stosowanej na Wydziale Podstawowych Problemów Techniki Politechniki Wrocławskiej.
Prezydent Wrocławia przesłał życzenia owocnych obrad i wielu sukcesów.

Źródło zdjęcia: Wikipedia 
Strona konferencji

 
http://www.snm.edu.pl/p/blog-page_9.html
 


sobota, 5 listopada 2016

Jolanta Majkowska i Zyta Czechowska - warsztat: "Narzędzia TIK i kreatywne pomoce dydaktyczne w pracy z uczniami ze SPE w tym z dziećmi ze spektrum autyzmu." w ramach XXVIKKSNM

Tytuł warsztatów: Narzędzia TIK i kreatywne pomoce dydaktyczne w pracy z uczniami ze SPE w tym z dziećmi ze spektrum autyzmu.
Prowadzący zajęcia: Jolanta Majkowska i Zyta Czechowska

Grupa odbiorców: edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa.
Streszczenie zajęć: Praca z dziećmi ze SPE w tym ze spektrum autyzmu na matematyce i zajęciach rewalidacyjnych. Pokażemy z jakich narzędzi TIK i aplikacji tabletowych warto korzystać. Ponadto pokażemy w jaki sposób tworzymy kreatywne pomoce dydaktyczne, by uatrakcyjnić proces edukacyjny i maksymalnie zaktywizować uczniów.

Teresa Żodziewska i Marta Kądziołka - warsztat: "Fraktale techniką origami" w ramach XXVIKKSNM

Tytuł warsztatów: Fraktale techniką origami.
Prowadzący zajęcia: Teresa Żodziewska, Marta Kądziołka.
Grupa odbiorców: szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna, edukacja osób dorosłych, kwestie ogólnoedukacyjne.
Streszczenie zajęć: Na początku warsztatów przedstawimy krótką historię fraktali, przykłady fraktali w matematyce, życiu codziennym i w origami. Uczestnicy warsztatów wykonają 1- 3 fraktali w zależności od sprawności składania. Zaproponujemy fraktale o różnym stopniu trudności: "Andreas rose "- J.C. Nolan (najprostszy), "Hydrangea"- Shuzo Fujimoto i "Floripon fraktal"- Roman Diaz (najtrudniejszy) .

piątek, 4 listopada 2016

Anna Walc - warsztat: "Przykłady aktywności matematycznej w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej." w ramach XXVIKKSNM.

Tytuł warsztatów: "Przykłady aktywności matematycznej w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej."
Prowadzący zajęcia: Anna Walc
Grupa odbiorców: gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna.
Streszczenie zajęć: Aktywność matematyczna ucznia, to praca umysłu ukierunkowana na kształtowanie pojęć i rozumienia typu matematycznego, stymulowana przez sytuacje prowadzące do formułowania i rozwiązywania problemów teoretycznych i praktycznych. Realizacja zasady aktywności wymaga od nauczyciela ciągłego poszukiwania, pogłębiania wiedzy a nawet eksperymentowania.

Konkurs Naukowy E(x)plory

Trwa nabór projektów do Konkursu Naukowego E(x)plory. Główną ideą E(x)plory jest wspieranie zdolnych, młodych naukowców w realizacji innowacyjnych projektów naukowych, a także docieranie do szerokiego grona odbiorców, promowanie kultury naukowej i wzbudzanie naukowej ciekawości świata. E(x)plory to niezwykły konkurs naukowy dla młodzieży w wieku 13-20 lat, do którego można zgłaszać pomysły z różnych dziedzin naukowych. Udział w konkursie jest bezpłatny. Na projekty czekamy do 29 stycznia 2017 roku.

Czytaj więcej ->

czwartek, 3 listopada 2016

Rektor Akademii Sztuk Pięknych objął honorowym patronatem Konkurs organizowany przez SNM.

Informujemy, że Prof. Piotr Kielan, Rektor Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta objął honorowym patronatem Ogólnopolski Konkurs Matematyczno-Plastyczny pt. „Matematyka – Lubię to!” organizowany przez Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki.

Ewa Gaweł i Katarzyna Budziłek-Jurek - warsztat: "Ruchome gry matematyczne" w ramach XXVIKKSNM

Tytuł warsztatów: Ruchowe Gry Matematyczne
Prowadzący zajęcia: Ewa Gaweł
Grupa odbiorców: edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa, gimnazjum, kwestie ogólnoedukacyjne.
Streszczenie zajęć: Ruchowe gry matematyczne. Zajęcia mają uaktywnić uczestników. Proponowane gry : zabawa z piłką, kółko i krzyżyk, twister... wszystko w ruchu + matematyka = ćwiczenie poprzez zabawę. Powtarzając można wiedzę z każdego działu matematyki: od działań na liczbach naturalnych po twierdzenie Pitagorasa, pola figur na statystyce kończąc. Zapraszam do wspólnej zabawy!