Wykład i warsztat na XXV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki Warszawa, luty 2016
Warsztat: "Różne metody rozwiązywania zadań tekstowych z matematyki."
Matematyka nie musi być trudna..... czyli jak pobudzić i zachęcić uczniów do myślenia podczas lekcji? A może zamiast rozwiązywać zadanie tekstowe wykorzystując układ równań zastosować metodę graficzną? Podczas zajęć zaproponujemy różne metody rozwiązywania zadań na drugim i trzecim etapie edukacyjnym. Warsztaty poprowadzą doradcy metodyczni m. st. Warszawy p. Urszula Jankiewicz i Mariola Frontczak.
Mariola Frontczak
Wykład: "Umiejętności matematyczne warszawskich uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych w świetle testów diagnostycznych."
Diagnozy umiejętności matematycznych dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów są przeprowadzane w Warszawie od 2007 r. We wrześniu 2014 r. w ramach realizacji projektu edukacyjnego „Połowa drogi…”(zarządzenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty) sprawdzian dla uczniów szkół gimnazjalnych objął całe województwo mazowieckie.
Zespół doradców metodycznych m.st. Warszawy w zakresie matematyki, w składzie: Mariola Frontczak, Małgorzata Iwanowska, Urszula Jankiewicz i Beata Wąsowska-Narojczyk przygotowuje diagnozy, opracowuje wyniki i formułuje wnioski. Jakie sukcesy odnosi zespół? Jak wygląda organizacja testów kompetencji? Jakie są cele badania? Jakie korzyści ma nauczyciel, uczeń i rodzic z udziału w projekcie? O tych zagadnieniach członkowie zespołu opowiedzą podczas wykładu.
Diagnozy umiejętności matematycznych dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów są przeprowadzane w Warszawie od 2007 r. We wrześniu 2014 r. w ramach realizacji projektu edukacyjnego „Połowa drogi…”(zarządzenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty) sprawdzian dla uczniów szkół gimnazjalnych objął całe województwo mazowieckie.
Zespół doradców metodycznych m.st. Warszawy w zakresie matematyki, w składzie: Mariola Frontczak, Małgorzata Iwanowska, Urszula Jankiewicz i Beata Wąsowska-Narojczyk przygotowuje diagnozy, opracowuje wyniki i formułuje wnioski. Jakie sukcesy odnosi zespół? Jak wygląda organizacja testów kompetencji? Jakie są cele badania? Jakie korzyści ma nauczyciel, uczeń i rodzic z udziału w projekcie? O tych zagadnieniach członkowie zespołu opowiedzą podczas wykładu.
Poziom nauczania: szkoła podstawowa, gimnazjum
Rodzaj zajęć: wykład
Czego dotyczą zajęcia: zagadnienia ogólnoszkolneWarsztat: "Różne metody rozwiązywania zadań tekstowych z matematyki."
Matematyka nie musi być trudna..... czyli jak pobudzić i zachęcić uczniów do myślenia podczas lekcji? A może zamiast rozwiązywać zadanie tekstowe wykorzystując układ równań zastosować metodę graficzną? Podczas zajęć zaproponujemy różne metody rozwiązywania zadań na drugim i trzecim etapie edukacyjnym. Warsztaty poprowadzą doradcy metodyczni m. st. Warszawy p. Urszula Jankiewicz i Mariola Frontczak.
Poziom nauczania: szkoła podstawowa, gimnazjum
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: matematyka, historia matematyki
Czego dotyczą zajęcia: matematyka, historia matematyki
Prowadzące o sobie – prowadzące wykład "Umiejętności
matematyczne warszawskich uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych w świetle
testów diagnostycznych” są doradcami metodycznymi m.st. Warszawy w zakresie matematyki i jednocześnie nauczycielkami
w szkole podstawowej i gimnazjum. Są
też autorkami wielu publikacji z zakresu nauczania, metodyki i diagnostyki
edukacyjnej. Swoje artykuły często przedstawiały podczas różnorodnych krajowych
konferencji. Aktywnie uczestniczą w pracach nad doskonaleniem warsztatu
metodycznego warszawskich nauczycieli matematyki, a w wolnym czasie rozwijają
swoje pasje i zainteresowania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz