Warsztaty na XXV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki Warszawa, luty 2016
Marek Pisarski
Warsztat: "Matura z matematyki. Jak możemy pomóc uczniom?"
Materiały wydawane w związku z egzaminem maturalnym z matematyki przynoszą wiele informacji. Stawiają ogólne diagnozy, przywołują typowe przykłady błędnych rozwiązań. Nie przynoszą jednak zbyt wielu praktycznych rad przydatnych nauczycielom w codziennej pracy.
Potrzebne są zatem spotkania, podczas których nauczyciele, pochylając się nad maturalnymi zadaniami i słupkami wykresów, poszukają nowych metod lub upewnią się co do już stosowanych, aby uczniowie szykujący się do kolejnych egzaminów podchodzili do nich z większym komfortem i pewnością, że osiągną sukces na miarę ich zdolności. Podczas warsztatów przyjrzymy się umiejętnościom uczniów wykorzystywanych w czterech z pięciu obszarów wymagań ogólnych (II–V) i poszukamy sposobów na ominięcie najważniejszych pułapek zastawianych na maturzystów w arkuszach.
Materiały wydawane w związku z egzaminem maturalnym z matematyki przynoszą wiele informacji. Stawiają ogólne diagnozy, przywołują typowe przykłady błędnych rozwiązań. Nie przynoszą jednak zbyt wielu praktycznych rad przydatnych nauczycielom w codziennej pracy.
Potrzebne są zatem spotkania, podczas których nauczyciele, pochylając się nad maturalnymi zadaniami i słupkami wykresów, poszukają nowych metod lub upewnią się co do już stosowanych, aby uczniowie szykujący się do kolejnych egzaminów podchodzili do nich z większym komfortem i pewnością, że osiągną sukces na miarę ich zdolności. Podczas warsztatów przyjrzymy się umiejętnościom uczniów wykorzystywanych w czterech z pięciu obszarów wymagań ogólnych (II–V) i poszukamy sposobów na ominięcie najważniejszych pułapek zastawianych na maturzystów w arkuszach.
Poziom nauczania: szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: przygotowanie do egzaminów
Marek Pisarski o sobie – /w przygotowaniu/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz