Warsztaty na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane (Kościelisko), luty 2015
Teresa Sklepek, wykorzystanie tangramu jako pomoc do nauki geometrii, arytmetyki i algebry.
Poziom nauczania: Szkoła podstawowa, Gimnazjum
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: Ciekawy pomysł na lekcję
Teresa Sklepek o sobie:
Uczę matematyki w Gimnazjum Nr 37 z Oddziałami Integracyjnymi im. św. Maksymiliana Marii Kolbe w Krakowie.
Administruję szkolną matematyczną platformą edukacyjną. Koordynuję konkurs “Krakowska Matematyka” dla klas 4,5 i 6 szkół podstawowych województwa małopolskiego.
Interesuję się filmem, literaturą (nie tylko naukową), muzyką.
Więcej informacji o konferencji w Kościelisku
niedziela, 30 listopada 2014
Wykłady dr Anny Rybak na konferencji w Kościelisku
Wykłady na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane (Kościelisko), luty 2015
Praca badawcza ucznia z programem GeoGebra drogą do samodzielnego konstruowania wiedzy matematycznej.
Poszukujemy takich metod pracy z uczniami, które zaowocują rozszerzeniem zasobu wiedzy uczniowskiej, dobrym jej zrozumieniem i trwałością. Jedną z takich metod jest organizowanie pracy badawczej ucznia prowadzącej do samodzielnego odkrywania matematyki. Podczas wykładu zaprezentowane zostaną przykłady lekcji, podczas których uczniowie pracując z programem GeoGebra rozwiązują problemy prowadzące do konstruowania wiedzy.
Zobacz więcej
Zakopane (Kościelisko), luty 2015
Praca badawcza ucznia z programem GeoGebra drogą do samodzielnego konstruowania wiedzy matematycznej.
Poszukujemy takich metod pracy z uczniami, które zaowocują rozszerzeniem zasobu wiedzy uczniowskiej, dobrym jej zrozumieniem i trwałością. Jedną z takich metod jest organizowanie pracy badawczej ucznia prowadzącej do samodzielnego odkrywania matematyki. Podczas wykładu zaprezentowane zostaną przykłady lekcji, podczas których uczniowie pracując z programem GeoGebra rozwiązują problemy prowadzące do konstruowania wiedzy.
Zobacz więcej
sobota, 29 listopada 2014
Jak skutecznie pracować z uczniami klas 4,5,6
Warsztaty na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane (Kościelisko), luty 2015
Joanna Świercz, Jak skutecznie pracować z uczniami klas 4,5,6, aby dobrze przygotować ich do Sprawdzianu w klasie VI w nowej formule? W czasie warsztatów wypracujemy wspólnie sposób, który pozwoli dobrze przygotować uczniów klas 4-6 do nowej formuły Sprawdziany po klasie VI. Przeanalizujemy dokładnie podstawę programową i zawarte w niej umiejętności, których muszą nauczyć się uczniowie. Porównany ją z dostępnymi programami i podręcznikami z matematyki. Ponadto przedstawię co wiemy o Sprawdzianie 2015, zasadach, rodzajach zadań jak również materiały, które można wykorzystywać w pracy z uczniami już od klasy 4, aby z sukcesem ukończyli klasę 6 z wysokim wynikiem testu zewnętrznego.
Poziom nauczania: Szkoła podstawowa
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: Egzaminy
Joanna Świercz o sobie: Jestem nauczyciele matematyki od 2001 roku. Pracuję w szkole wiejskiej oddalonej o 6 km od Opola. Staram się w swojej pracy wykorzystywać metody aktywizujące i narzędzia TIK. Rezultatem tego jest książka „Bingo matematyczne. Gry matematyczne dla uczniów szkoły podstawowej”. Od wielu lat działam w organizacjach pozarządowych.
Więcej informacji o konferencji w Kościelisku
Zakopane (Kościelisko), luty 2015
Joanna Świercz, Jak skutecznie pracować z uczniami klas 4,5,6, aby dobrze przygotować ich do Sprawdzianu w klasie VI w nowej formule? W czasie warsztatów wypracujemy wspólnie sposób, który pozwoli dobrze przygotować uczniów klas 4-6 do nowej formuły Sprawdziany po klasie VI. Przeanalizujemy dokładnie podstawę programową i zawarte w niej umiejętności, których muszą nauczyć się uczniowie. Porównany ją z dostępnymi programami i podręcznikami z matematyki. Ponadto przedstawię co wiemy o Sprawdzianie 2015, zasadach, rodzajach zadań jak również materiały, które można wykorzystywać w pracy z uczniami już od klasy 4, aby z sukcesem ukończyli klasę 6 z wysokim wynikiem testu zewnętrznego.
Poziom nauczania: Szkoła podstawowa
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: Egzaminy
Joanna Świercz o sobie: Jestem nauczyciele matematyki od 2001 roku. Pracuję w szkole wiejskiej oddalonej o 6 km od Opola. Staram się w swojej pracy wykorzystywać metody aktywizujące i narzędzia TIK. Rezultatem tego jest książka „Bingo matematyczne. Gry matematyczne dla uczniów szkoły podstawowej”. Od wielu lat działam w organizacjach pozarządowych.
Więcej informacji o konferencji w Kościelisku
środa, 26 listopada 2014
Zróbmy sobie kahootka czyli m@tematyk@ dl@ pl@styk@
Warsztaty na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane, luty 2015
Ewa Sumowska. Kahoot to narzędzie do prowadzenia testów jak np w programie "jeden z dziesięciu"..
kto pierwszy odpowie na pytanie które pokazuje się na ścianie dostaje punkty...
Na początek banał: każdego ucznia trzeba "namowić" na matematykę, przekonać, zmotywować... Plastykom można opowiedzieć że ładne jest to, gdzie zastosowano złoty podział..a oni przecież chcą tworzyć ładne obrazy... Można zrobić konkurs zamiast kartkówki: na ścianie pytanie a odpowiedź przez telefon, tablet, komputer - każdy przynosi do szkoły jakieś narzędzie dostępu do internetu.. A więc: zróbmy sobie kahootka! Zapraszam!!!
Ewa Sumowska o sobie
Wykładowca technologii informacyjnej na Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, nauczyciel matematyki w Liceum Plastycznym im. Piotra Potworowskiego w Poznaniu, koordynator regionalny ECDL region Poznań; członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki i Polskiego Towarzystwa Informatycznego.
Poziom nauczania: Szkoła podstawowa, Gimnazjum
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: Praca z uczniem słabym, Technologia informacyjna
Informacje o konferencji w Kościelisku
Zakopane, luty 2015
Ewa Sumowska. Kahoot to narzędzie do prowadzenia testów jak np w programie "jeden z dziesięciu"..
kto pierwszy odpowie na pytanie które pokazuje się na ścianie dostaje punkty...
Na początek banał: każdego ucznia trzeba "namowić" na matematykę, przekonać, zmotywować... Plastykom można opowiedzieć że ładne jest to, gdzie zastosowano złoty podział..a oni przecież chcą tworzyć ładne obrazy... Można zrobić konkurs zamiast kartkówki: na ścianie pytanie a odpowiedź przez telefon, tablet, komputer - każdy przynosi do szkoły jakieś narzędzie dostępu do internetu.. A więc: zróbmy sobie kahootka! Zapraszam!!!
Ewa Sumowska o sobie
Wykładowca technologii informacyjnej na Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, nauczyciel matematyki w Liceum Plastycznym im. Piotra Potworowskiego w Poznaniu, koordynator regionalny ECDL region Poznań; członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki i Polskiego Towarzystwa Informatycznego.
Poziom nauczania: Szkoła podstawowa, Gimnazjum
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: Praca z uczniem słabym, Technologia informacyjna
Informacje o konferencji w Kościelisku
Soroban i łamigłówki geometryczne
Warsztaty na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane, luty 2015
Karol Sieńkowski (członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki), Zespół
Szkolny w Cegłowie.
Mało znane w Polsce łamigłówki geometryczne jako ciekawa forma rozwijania
wyobraźni i kreatywnego myślenia
Zobacz więcej
Informacje o konferencji w Kościelisku
Zakopane, luty 2015
Karol Sieńkowski (członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki), Zespół
Szkolny w Cegłowie.
Mało znane w Polsce łamigłówki geometryczne jako ciekawa forma rozwijania
wyobraźni i kreatywnego myślenia
Zobacz więcej
Informacje o konferencji w Kościelisku
ENIGMAtyczne zadania pomysłem na urozmaicenie lekcji
Warsztaty na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane, luty 2015
Sylwia Kownacka (członek Stowarzyszenia Nauczycieli matematyki)
Podczas warsztatów zaprezentujemy różne rodzaje szyfrów, w tym przykłady szyfrów stosowanych w przeszłości. Uczestnikom zajęć zaproponujemy zabawę w kryptologów. Gotowe pomysły z naszych warsztatów przydadzą się w urozmaiceniu lekcji matematyki, godziny wychowawczej, kółka zainteresowań. Nie zabraknie także łamigłówek i minikonkursu. Zapraszamy wszystkich, którzy liczą na aktywne zajęcia
Poziom nauczania: Szkoła podstawowa, Gimnazjum
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia? Ciekawy pomysł na lekcję
Sylwia Kownacka o sobie:
Jestem członkiem SNM od 2007r., od 2010r. pełnię funkcję zastępcy przewodniczącej SNM Oddział w Opolu. Pracuję obecnie w I LO w Brzegu, po przeszło dziesięciu latach pracy w PG nr 3 w Brzegu. Jestem nauczycielem dyplomowanym, a prywatnie mamą dwójki nastolatków, które wraz z mężem chcemy wychować na porządnych ludzi ;-)
Informacje o konferencji w Kościelisku
Zakopane, luty 2015
Sylwia Kownacka (członek Stowarzyszenia Nauczycieli matematyki)
Podczas warsztatów zaprezentujemy różne rodzaje szyfrów, w tym przykłady szyfrów stosowanych w przeszłości. Uczestnikom zajęć zaproponujemy zabawę w kryptologów. Gotowe pomysły z naszych warsztatów przydadzą się w urozmaiceniu lekcji matematyki, godziny wychowawczej, kółka zainteresowań. Nie zabraknie także łamigłówek i minikonkursu. Zapraszamy wszystkich, którzy liczą na aktywne zajęcia
Poziom nauczania: Szkoła podstawowa, Gimnazjum
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia? Ciekawy pomysł na lekcję
Sylwia Kownacka o sobie:
Jestem członkiem SNM od 2007r., od 2010r. pełnię funkcję zastępcy przewodniczącej SNM Oddział w Opolu. Pracuję obecnie w I LO w Brzegu, po przeszło dziesięciu latach pracy w PG nr 3 w Brzegu. Jestem nauczycielem dyplomowanym, a prywatnie mamą dwójki nastolatków, które wraz z mężem chcemy wychować na porządnych ludzi ;-)
Informacje o konferencji w Kościelisku
Nowa strona internetowa Oddziału Podkarpackiego
Oddział Podkarpacki Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, uruchomił swoją nową stronę internetową.
Gratulujemy i życzymy aby strona była skutecznym narzędziem w komunikacji z nauczycielami.
Wraz z nową szatą graficzną, zmieniony został adres internetowy.
Nowy adres: http://www.snm.matematyka.rzeszow.pl/
Gratulujemy i życzymy aby strona była skutecznym narzędziem w komunikacji z nauczycielami.
Wraz z nową szatą graficzną, zmieniony został adres internetowy.
Nowy adres: http://www.snm.matematyka.rzeszow.pl/
wtorek, 25 listopada 2014
Wyszywanka matematyczna
Warsztaty na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane (Kościelisko), luty 2015
Joanna Palińska, Wyszywanka matematyczna - 12 kąt foremny i jego przekątne.
Na kolorowej kartce z bloku technicznego, za pomocą nitki i igły wyszyjemy piękne prace.
Podczas warsztatów pokażę, jak zrobić z uczniami prostą wyszywankę matematyczną oraz jakie pytania matematyczne możemy zadać uczniom do stworzonej pracy.
Gwarantuję:
- miłą atmosferę,
- przyjemnie spędzony czas,
- chwilę relaksu,
- gotowy szablon wyszywanki,
- materiały multimedialne (prezentację multimedialną i filmik z instrukcją), które można zaproponować uczniom, aby stworzyli np. prace w domu.
Poziom nauczania: Nauczanie początkowe, Szkoła podstawowa,
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: Praca z uczniem zdolnym, Praca z uczniem słabym, Technologia informacyjna,
Joanna Palińska o sobie: nauczycielka matematyki w Szkole Podstawowej nr 1 im. Kardynała Bolesława Kominka w Kątach Wrocławskich. Egzaminator OKE, ekspert do spraw awansu zawodowego dla nauczycieli, członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki i grupy najbardziej innowacyjnych nauczycieli korzystających z TIK w edukacji – „SUPERBELFRZY RP” oraz moderator w kursach e-learningowych CEO. Pasjonatka nowoczesnych technologii w nauczaniu, o 2006 roku tworzy stronę internetową www.joanna.palinska.cal.pl Uwielbia swoją pracę nauczyciela, a swoich uczniów pragnie zaciekawić matematyką, dla nich prowadzi stronę www.matematykawpodstawowce.pl
Więcej informacji o konferencji w Kościelisku
Zakopane (Kościelisko), luty 2015
Joanna Palińska, Wyszywanka matematyczna - 12 kąt foremny i jego przekątne.
Na kolorowej kartce z bloku technicznego, za pomocą nitki i igły wyszyjemy piękne prace.
Podczas warsztatów pokażę, jak zrobić z uczniami prostą wyszywankę matematyczną oraz jakie pytania matematyczne możemy zadać uczniom do stworzonej pracy.
Gwarantuję:
- miłą atmosferę,
- przyjemnie spędzony czas,
- chwilę relaksu,
- gotowy szablon wyszywanki,
- materiały multimedialne (prezentację multimedialną i filmik z instrukcją), które można zaproponować uczniom, aby stworzyli np. prace w domu.
Poziom nauczania: Nauczanie początkowe, Szkoła podstawowa,
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: Praca z uczniem zdolnym, Praca z uczniem słabym, Technologia informacyjna,
Joanna Palińska o sobie: nauczycielka matematyki w Szkole Podstawowej nr 1 im. Kardynała Bolesława Kominka w Kątach Wrocławskich. Egzaminator OKE, ekspert do spraw awansu zawodowego dla nauczycieli, członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki i grupy najbardziej innowacyjnych nauczycieli korzystających z TIK w edukacji – „SUPERBELFRZY RP” oraz moderator w kursach e-learningowych CEO. Pasjonatka nowoczesnych technologii w nauczaniu, o 2006 roku tworzy stronę internetową www.joanna.palinska.cal.pl Uwielbia swoją pracę nauczyciela, a swoich uczniów pragnie zaciekawić matematyką, dla nich prowadzi stronę www.matematykawpodstawowce.pl
Więcej informacji o konferencji w Kościelisku
poniedziałek, 24 listopada 2014
Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki objęło patronat nad
Powszechnym, Internetowym Konkursem dla uczniów szkół średnich -
Matematyka, organizowanym przez wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych
Politechniki Warszawskiej.
1. Historia Konkursu
Powszechny Internetowy Konkurs – Matematyka jest organizowany od roku 1999 przez Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej.
Na potrzeby Konkursu została stworzona specjalna strona internetowa umożliwiająca pobieranie zadań, udzielanie odpowiedzi oraz kontakt pomiędzy uczestnikami a organizatorami. Zadania są losowane ze specjalnej bazy opracowanej i stale uzupełnianej przez zespół matematyków z Politechniki Warszawskiej we współpracy z nauczycielami szkół średnich. Zawiera ona obecnie prawie 3000 zadań o różnym stopniu trudności i obejmujących swoim zakresem wszystkie podstawowe działy.
Zobacz więcej
1. Historia Konkursu
Powszechny Internetowy Konkurs – Matematyka jest organizowany od roku 1999 przez Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej.
Na potrzeby Konkursu została stworzona specjalna strona internetowa umożliwiająca pobieranie zadań, udzielanie odpowiedzi oraz kontakt pomiędzy uczestnikami a organizatorami. Zadania są losowane ze specjalnej bazy opracowanej i stale uzupełnianej przez zespół matematyków z Politechniki Warszawskiej we współpracy z nauczycielami szkół średnich. Zawiera ona obecnie prawie 3000 zadań o różnym stopniu trudności i obejmujących swoim zakresem wszystkie podstawowe działy.
Zobacz więcej
Geometria według Bronka
Warsztaty na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane (Kościelisko), luty 2015
Bronisław Pabich
Geogebra według Bronka cz 1. Warsztaty z GeoGebrą szczególnie dla tych którzy przyjdą z własnym komputerem. Na kanwie konkretnych problemów z matematyki szkolnej pokażę kilka trików i sposobów GG, które ułatwiają przeprowadzenie lekcji metodą odkrywania oraz pozwalają uczniowi sprawdzić swoją wiedzę bez udziału groźnego nauczyciela.
W części pierwszej znajdą się problemy ułatwiające pracę z uczniem słabym.
Poziom nauczania: Gimnazjum, Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: Praca z uczniem słabym, Technologia informacyjna, Ciekawy pomysł na lekcję
Geogebra według Bronka cz 2.
W tej drugiej części zajmiemy się poszukiwaniem heurystyki w trudniejszych zadaniach geometrycznych spoza programu, w tym dwoma zadania z Olimpiady Gimnazjalnej. Czy GeoGebra jest dobrym narzędziem do przeprowadzenia lekcji, w której uczniowie odnajdą heurystykę nieznanego im i trudnego zadania z geometrii. Które narzędzia typu informatycznego GG wykorzystać w tym celu? Jak uczyć uczniów, by samodzielnie potrafili rozwiązywać takie zadania?
Poziom nauczania: Gimnazjum, Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: Praca z uczniem zdolnym, Technologia informacyjna, Konkursy i olimpiady,
Sketchup narzędziem Geometrii 3D
Program SketchUp nie jest jeszcze zbyt popularny na lekcjach geometrii w polskiej szkole, ale są tacy uczniowie, którzy posługują się nim w w domu, tworząc fantastyczne modele trójwymiarowe. Galerie ich dzieł można zobaczyć na stronie https://3dwarehouse.sketchup.com/
Celem warsztatów jest pokazanie, w jaki sposób ukierunkowac i przyciągąć młodzież do samodzielnego poznawania wiedzy o wielościanach i geometrii 3D z jego użyciem. Pragnę zachęcić znawców programu SketchUp, fanów Cabri 3D, DPGRAPH itp do przybycia na warsztaty, gdyż program SketchUp będzie jednym z pól działania Grupy Roboczej SNM "Geometria Dynamiczna", która powstała w styczniu 2014 roku po rozszerzeniu działania Grupy Roboczej "Geometria Cabri" na inne programy komputerowe geometrii dynamicznej.
Zachęcam do przybycia z własnymi notebookiem (z myszą!!!) oraz pendrive'ami.
Poziom nauczania: Gimnazjum, Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: Praca z uczniem zdolnym, Praca z uczniem słabym, Technologia informacyjna
Bronek Pabich
Członek SNM od 1991, roku. Wieloletni szef Grupy Roboczej SNM „Geometria Cabri”, przeinaczonej w styczniu 2014na Grupę Roboczą „Geometria Dynamiczna”. Uwielbia geometrię i jej dynamiczne symulacje na komputerze w rozmaitych programach. Obecnie współautor części geometrycznej e-podręcznika tworzonego w Politechnice Łódzkiej. Na tegoroczne warsztaty zaprasza fanów GeoGebry oraz SketchUp oraz tych, co dotychczas byli fanami Cabri, by rozpocząć przygodę z prawdziwą geometrią realizowaną w GeoGebrze i SketchUp w ramach Grupy Roboczej SNM „Geometria Dynamiczna” .
Więcej informacji o konferencji w Kościelisku
Zakopane (Kościelisko), luty 2015
Bronisław Pabich
Geogebra według Bronka cz 1. Warsztaty z GeoGebrą szczególnie dla tych którzy przyjdą z własnym komputerem. Na kanwie konkretnych problemów z matematyki szkolnej pokażę kilka trików i sposobów GG, które ułatwiają przeprowadzenie lekcji metodą odkrywania oraz pozwalają uczniowi sprawdzić swoją wiedzę bez udziału groźnego nauczyciela.
W części pierwszej znajdą się problemy ułatwiające pracę z uczniem słabym.
Poziom nauczania: Gimnazjum, Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: Praca z uczniem słabym, Technologia informacyjna, Ciekawy pomysł na lekcję
Geogebra według Bronka cz 2.
W tej drugiej części zajmiemy się poszukiwaniem heurystyki w trudniejszych zadaniach geometrycznych spoza programu, w tym dwoma zadania z Olimpiady Gimnazjalnej. Czy GeoGebra jest dobrym narzędziem do przeprowadzenia lekcji, w której uczniowie odnajdą heurystykę nieznanego im i trudnego zadania z geometrii. Które narzędzia typu informatycznego GG wykorzystać w tym celu? Jak uczyć uczniów, by samodzielnie potrafili rozwiązywać takie zadania?
Poziom nauczania: Gimnazjum, Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: Praca z uczniem zdolnym, Technologia informacyjna, Konkursy i olimpiady,
Sketchup narzędziem Geometrii 3D
Program SketchUp nie jest jeszcze zbyt popularny na lekcjach geometrii w polskiej szkole, ale są tacy uczniowie, którzy posługują się nim w w domu, tworząc fantastyczne modele trójwymiarowe. Galerie ich dzieł można zobaczyć na stronie https://3dwarehouse.sketchup.com/
Celem warsztatów jest pokazanie, w jaki sposób ukierunkowac i przyciągąć młodzież do samodzielnego poznawania wiedzy o wielościanach i geometrii 3D z jego użyciem. Pragnę zachęcić znawców programu SketchUp, fanów Cabri 3D, DPGRAPH itp do przybycia na warsztaty, gdyż program SketchUp będzie jednym z pól działania Grupy Roboczej SNM "Geometria Dynamiczna", która powstała w styczniu 2014 roku po rozszerzeniu działania Grupy Roboczej "Geometria Cabri" na inne programy komputerowe geometrii dynamicznej.
Zachęcam do przybycia z własnymi notebookiem (z myszą!!!) oraz pendrive'ami.
Poziom nauczania: Gimnazjum, Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: Praca z uczniem zdolnym, Praca z uczniem słabym, Technologia informacyjna
Bronek Pabich
Członek SNM od 1991, roku. Wieloletni szef Grupy Roboczej SNM „Geometria Cabri”, przeinaczonej w styczniu 2014na Grupę Roboczą „Geometria Dynamiczna”. Uwielbia geometrię i jej dynamiczne symulacje na komputerze w rozmaitych programach. Obecnie współautor części geometrycznej e-podręcznika tworzonego w Politechnice Łódzkiej. Na tegoroczne warsztaty zaprasza fanów GeoGebry oraz SketchUp oraz tych, co dotychczas byli fanami Cabri, by rozpocząć przygodę z prawdziwą geometrią realizowaną w GeoGebrze i SketchUp w ramach Grupy Roboczej SNM „Geometria Dynamiczna” .
Więcej informacji o konferencji w Kościelisku
Godziny karciane czy jak im tam…. czyli ciekawe pomysły na zajęcia w ramach art. 42 KN
Warsztaty na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane, luty 2015
Michał Nowik (członek Stowarzyszenia Nauczycieli matematyki)
W ramach zajęć zostaną przedstawione metody wykorzystania najciekawszych gier i łamigłówek zarówno książkowych jak i wybranych zręcznościowych, manualnych i planszowych.
Poziom nauczania: Szkoła podstawowa, Gimnazjum
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia? Gry dydaktyczne, origami, Ciekawy pomysł na lekcję
Informacje o konferencji w Kościelisku
Zakopane, luty 2015
Michał Nowik (członek Stowarzyszenia Nauczycieli matematyki)
W ramach zajęć zostaną przedstawione metody wykorzystania najciekawszych gier i łamigłówek zarówno książkowych jak i wybranych zręcznościowych, manualnych i planszowych.
Poziom nauczania: Szkoła podstawowa, Gimnazjum
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia? Gry dydaktyczne, origami, Ciekawy pomysł na lekcję
Informacje o konferencji w Kościelisku
piątek, 21 listopada 2014
KOALA. Konkurs z pogranicza matematyki i informatyki
Warsztaty na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane (Kościelisko), luty 2015
Paweł Perekietka. W czasie zajęć zostanie zaprezentowany drużynowy konkurs z pogranicza matematyki i informatyki KOALA (kombinatoryka -- algorytmika), który został zapoczątkowany w V Liceum Ogólnokształcącym w Poznaniu w roku 2013. Jego pierwsza edycja była przeznaczona dla uczniów szkół gimnazjalnych. Zarówno tematyka, jak i forma (bezpośrednia rywalizacja drużyn) spotkały się z zainteresowaniem młodzieży i nauczycieli. W roku 2014 planowana jest też edycja dla szkół ponadgimnazjalnych.
Uczestnicy zajęć będą mogli poznać inspiracje konkursu, przeanalizować zasady konkursu, zmierzyć się z zadaniami, obejrzeć fragmenty wideo z konkursu (prezentacje rozwiązań przez uczniów) i podyskutować na temat popularyzacji matematyki dyskretnej oraz myślenia algorytmicznego.
Uwaga: Konkurs nie jest konkursem programistycznym. Od uczestników nie wymaga się umiejętności kodowania (tworzenia kodu programu komputerowego).
Poziom nauczania: Gimnazjum, Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: Praca z uczniem zdolnym, Konkursy i olimpiady
Paweł Perekietka
Absolwent informatyki UAM. Nauczyciel dyplomowany w V Liceum Ogólnokształcącym w Poznaniu.
Na konferencji krajowej SNM pierwszy raz w 2005 roku w Grudziądzu. Od tamtej pory w Stowarzyszeniu.
Prowadził zajęcia na konferencjach SNM w Bydgoszczy, Krakowie i Łodzi.
Przetłumaczył materiały projektu Computer Science Unplugged na język polski.
Autor programów nauczania informatyki nagradzanych w konkursach ogólnopolskich.
Zaangażowany w popularyzację matematyki dyskretnej i algorytmiki wśród nauczycieli matematyki.
Więcej informacji o konferencji w Kościelisku
Zakopane (Kościelisko), luty 2015
Paweł Perekietka. W czasie zajęć zostanie zaprezentowany drużynowy konkurs z pogranicza matematyki i informatyki KOALA (kombinatoryka -- algorytmika), który został zapoczątkowany w V Liceum Ogólnokształcącym w Poznaniu w roku 2013. Jego pierwsza edycja była przeznaczona dla uczniów szkół gimnazjalnych. Zarówno tematyka, jak i forma (bezpośrednia rywalizacja drużyn) spotkały się z zainteresowaniem młodzieży i nauczycieli. W roku 2014 planowana jest też edycja dla szkół ponadgimnazjalnych.
Uczestnicy zajęć będą mogli poznać inspiracje konkursu, przeanalizować zasady konkursu, zmierzyć się z zadaniami, obejrzeć fragmenty wideo z konkursu (prezentacje rozwiązań przez uczniów) i podyskutować na temat popularyzacji matematyki dyskretnej oraz myślenia algorytmicznego.
Uwaga: Konkurs nie jest konkursem programistycznym. Od uczestników nie wymaga się umiejętności kodowania (tworzenia kodu programu komputerowego).
Poziom nauczania: Gimnazjum, Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: Praca z uczniem zdolnym, Konkursy i olimpiady
Paweł Perekietka
Absolwent informatyki UAM. Nauczyciel dyplomowany w V Liceum Ogólnokształcącym w Poznaniu.
Na konferencji krajowej SNM pierwszy raz w 2005 roku w Grudziądzu. Od tamtej pory w Stowarzyszeniu.
Prowadził zajęcia na konferencjach SNM w Bydgoszczy, Krakowie i Łodzi.
Przetłumaczył materiały projektu Computer Science Unplugged na język polski.
Autor programów nauczania informatyki nagradzanych w konkursach ogólnopolskich.
Zaangażowany w popularyzację matematyki dyskretnej i algorytmiki wśród nauczycieli matematyki.
Więcej informacji o konferencji w Kościelisku
wtorek, 18 listopada 2014
O czwartym wymiarze i czworościanach
Prezentujemy dwa filmy naszego kolegi, Bronka Pabicha opowiadające o czwartym wymiarze oraz własnościach czworościanu.
Drugi film "O czworościanie nieco inaczej" może uświadomić wszystkim, że czworościan z uwagi na analogię do pojęcia trójkąta powinien być bardziej znany nie tylko nauczycielom matematyki ale również uczniom. Fakt, że wysokości czworościanu nie zawsze przecinają się w jednym punkcie jest mało znany nie tylko w Polsce.
Filmy powstały w styczniu 2014 r. w ramach Projektu
Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki jako narzędzia do
zainteresowania polskich uczniów matematyką. Są one powieleniem
dwóch spośród kilkudziesięciu innych wykładów Bronka, wykraczających poza
materiał matematyki szkoły gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej. Pomysł filmu
"Czy widzimy czwarty wymiar" zrodził się po wykładzie na ten temat w
trakcie konferencji Oddziału Krakowskiego SNM w 2010 r.
Drugi film "O czworościanie nieco inaczej" może uświadomić wszystkim, że czworościan z uwagi na analogię do pojęcia trójkąta powinien być bardziej znany nie tylko nauczycielom matematyki ale również uczniom. Fakt, że wysokości czworościanu nie zawsze przecinają się w jednym punkcie jest mało znany nie tylko w Polsce.
niedziela, 9 listopada 2014
Skuteczne metody pracy z uczniem przed egzaminem maturalnym
Warsztaty na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane, luty 2015
Tomasz Szwed (członek Stowarzyszenia Nauczycieli matematyki)
Podczas warsztatów wypracujemy strategię przygotowania uczniów do matury - podstawowej i rozszerzonej. Zastanowimy się nad metodami przynoszącymi efekty. Posłuchamy o różnych procedurach stosowanych w różnych szkołach. Efektem końcowym będzie mapa myśli, która w sposób czytelny pokaże drogę rozwoju nauczyciela w kierunku efektywności.
Poziom nauczania: Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia? Praca z uczniem zdolnym, Praca z uczniem słabym, Ciekawy pomysł na lekcję
Informacje o konferencji w Kościelisku
Zakopane, luty 2015
Tomasz Szwed (członek Stowarzyszenia Nauczycieli matematyki)
Podczas warsztatów wypracujemy strategię przygotowania uczniów do matury - podstawowej i rozszerzonej. Zastanowimy się nad metodami przynoszącymi efekty. Posłuchamy o różnych procedurach stosowanych w różnych szkołach. Efektem końcowym będzie mapa myśli, która w sposób czytelny pokaże drogę rozwoju nauczyciela w kierunku efektywności.
Poziom nauczania: Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia? Praca z uczniem zdolnym, Praca z uczniem słabym, Ciekawy pomysł na lekcję
Informacje o konferencji w Kościelisku
Czy można jeszcze skuteczniej uczyć? Tak, z GeoGebrą!
Warsztaty na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane, luty 2015
Małgorzata Zbińkowska (członek Stowarzyszenia Nauczycieli matematyki)
W pierwszej części warsztatów zostaną przedstawione gotowe interaktywne materiały do wykorzystania na lekcjach matematyki w szkołach ponadgimnazjalnych.
Druga część przeznaczona będzie na wykonanie własnego apletu w programie GeoGebra.
Zapraszamy wszystkich, którzy korzystają z gotowych apletów, tych, którzy sami potrafią je stworzyć, i tych, którzy jeszcze nie słyszeli o GeoGebrze.
Poziom nauczania: Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia? Technologia informacyjna, Ciekawy pomysł na lekcję
Informacje o konferencji w Kościelisku
Zakopane, luty 2015
Małgorzata Zbińkowska (członek Stowarzyszenia Nauczycieli matematyki)
W pierwszej części warsztatów zostaną przedstawione gotowe interaktywne materiały do wykorzystania na lekcjach matematyki w szkołach ponadgimnazjalnych.
Druga część przeznaczona będzie na wykonanie własnego apletu w programie GeoGebra.
Zapraszamy wszystkich, którzy korzystają z gotowych apletów, tych, którzy sami potrafią je stworzyć, i tych, którzy jeszcze nie słyszeli o GeoGebrze.
Poziom nauczania: Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia? Technologia informacyjna, Ciekawy pomysł na lekcję
Informacje o konferencji w Kościelisku
Czy narzędzia coachingowe mogą być potrzebne w procesie edukacji?
Warsztaty na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane, luty 2015
Marzena Bugiel (członek Stowarzyszenia Nauczycieli matematyki)
Nauczyciele pracując warsztatowe poznają kilka proponowanych narzędzi coachingowych. Przekonają się o ich skuteczności i możliwości efektywnego wykorzystywania na lekcjach nie tylko matematyki.
Poziom nauczania: Szkoła podstawowa, Gimnazjum
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia? Praca z uczniem zdolnym, Praca z uczniem słabym, Inne
Wieczór z coachem na konferencji
Informacje o konferencji w Kościelisku
Zakopane, luty 2015
Marzena Bugiel (członek Stowarzyszenia Nauczycieli matematyki)
Nauczyciele pracując warsztatowe poznają kilka proponowanych narzędzi coachingowych. Przekonają się o ich skuteczności i możliwości efektywnego wykorzystywania na lekcjach nie tylko matematyki.
Poziom nauczania: Szkoła podstawowa, Gimnazjum
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia? Praca z uczniem zdolnym, Praca z uczniem słabym, Inne
Wieczór z coachem na konferencji
Informacje o konferencji w Kościelisku
sobota, 8 listopada 2014
Wykłady dr Anny Rybak na konferencji w Kościelisku
Wykłady na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane (Kościelisko), luty 2015
Praca badawcza ucznia z programem GeoGebra drogą do samodzielnego konstruowania wiedzy matematycznej.
Poszukujemy takich metod pracy z uczniami, które zaowocują rozszerzeniem zasobu wiedzy uczniowskiej, dobrym jej zrozumieniem i trwałością. Jedną z takich metod jest organizowanie pracy badawczej ucznia prowadzącej do samodzielnego odkrywania matematyki. Podczas wykładu zaprezentowane zostaną przykłady lekcji, podczas których uczniowie pracując z programem GeoGebra rozwiązują problemy prowadzące do konstruowania wiedzy.
Poziom nauczania: Gimnazjum, Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: wykład
Czego dotyczą zajęcia: Technologia informacyjna, Ciekawy pomysł na lekcję
Geogebra w przygotowaniu do egzaminów.
Podczas wykładu zaprezentowana zostanie koncepcja wykorzystania programu Geogebra w procesie przygotowania do egzaminu maturalnego oraz egzaminu gimnazjalnego, ze zwróceniem szczególnej uwagi na wspieranie kształcenia umiejętności prowadzenia rozumowań, która to umiejętność jest podczas egzaminów sprawdzana.
Poziom nauczania: Gimnazjum, Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: wykład
Czego dotyczą zajęcia: Technologia informacyjna, Egzaminy
Koncepcja kompleksowego wspomagania kształcenia matematycznego wykorzystaniem mediów na poziomie szkoły podstawowej
Często nauczyciele starają się opracować spójny system wspomagania kształcenia różnorodnymi mediami. Ważna jest wówczas metodyka wykorzystania mediów. Podczas wykładu zaprezentowana zostanie koncepcja kompleksowego wykorzystania mediów w kształceniu matematycznym na poziomie szkoły podstawowej. Główny nacisk położono na aktywną i twórczą postawę ucznia i takie wykorzystanie mediów, które prowadzi do samodzielnego konstruowania wiedzy.
Poziom nauczania: Szkoła podstawowa
Rodzaj zajęć: wykład
Czego dotyczą zajęcia: Technologia informacyjna, Ciekawy pomysł na lekcję, Inne
Myślenie matematyczne w szkole
Wspólny wykład Anny Rybak i Istvána Lénárta
W podstawie programowej kształcenia ogólnego jest następujący zapis: Do najważniejszych umiejętności zdobywanych przez ucznia w trakcie kształcenia ogólnego w szkole podstawowej należą: (…) myślenie matematyczne (...); myślenie naukowe (...) ”
Podczas wykładu postaramy się odpowiedzieć na pytania: Co to jest myślenie? Co to jest myślenie matematyczne? Co to jest myślenie naukowe? Jak kształcić na lekcjach matematyki umiejętność myślenia?
Poziom nauczania: Gimnazjum, Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: wykład
Czego dotyczą zajęcia:Inne
Dr Anna Rybak pracuje na Uniwersytecie w Białymstoku, na Wydziale Matematyki i Informatyki, w Zakładzie Dydaktyki i Nowoczesnych Technologii w Kształceniu. Ma duże doświadczenie w pracy nauczycielskiej: przez wiele lat pracowała jako nauczycielka matematyki i informatyki.
Obecnie również utrzymuje ścisły kontakt ze środowiskiem szkolnym, prowadzi gościnnie lekcje z wykorzystaniem komputera, bierze udział w licznych projektach o tematyce dydaktycznej. Naukowo zajmuje się badaniem efektywności kształcenia wspomaganego wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych. W swojej pracy dydaktycznej opiera się na teorii kształcenia konstruktywistycznego, prowadzącego uczniów do samodzielnego konstruowania wiedzy w wyniku prowadzonej przez nich pracy badawczej. Dr Anna Rybak zajmuje się również popularyzacją nauki, zwłaszcza z zakresu różnych systemów geometrycznych, umożliwiając poprzez dobór odpowiednich metod i środków dydaktycznych odbiorcom w różnym wieku i na różnych poziomach „zaawansowania naukowego” zrozumienie i samodzielne odkrywanie treści matematycznych znacznie wykraczających poza podstawę programową.
Więcej o konferencji w Kościelisku
Zakopane (Kościelisko), luty 2015
Praca badawcza ucznia z programem GeoGebra drogą do samodzielnego konstruowania wiedzy matematycznej.
Poszukujemy takich metod pracy z uczniami, które zaowocują rozszerzeniem zasobu wiedzy uczniowskiej, dobrym jej zrozumieniem i trwałością. Jedną z takich metod jest organizowanie pracy badawczej ucznia prowadzącej do samodzielnego odkrywania matematyki. Podczas wykładu zaprezentowane zostaną przykłady lekcji, podczas których uczniowie pracując z programem GeoGebra rozwiązują problemy prowadzące do konstruowania wiedzy.
Poziom nauczania: Gimnazjum, Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: wykład
Czego dotyczą zajęcia: Technologia informacyjna, Ciekawy pomysł na lekcję
Geogebra w przygotowaniu do egzaminów.
Podczas wykładu zaprezentowana zostanie koncepcja wykorzystania programu Geogebra w procesie przygotowania do egzaminu maturalnego oraz egzaminu gimnazjalnego, ze zwróceniem szczególnej uwagi na wspieranie kształcenia umiejętności prowadzenia rozumowań, która to umiejętność jest podczas egzaminów sprawdzana.
Poziom nauczania: Gimnazjum, Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: wykład
Czego dotyczą zajęcia: Technologia informacyjna, Egzaminy
Koncepcja kompleksowego wspomagania kształcenia matematycznego wykorzystaniem mediów na poziomie szkoły podstawowej
Często nauczyciele starają się opracować spójny system wspomagania kształcenia różnorodnymi mediami. Ważna jest wówczas metodyka wykorzystania mediów. Podczas wykładu zaprezentowana zostanie koncepcja kompleksowego wykorzystania mediów w kształceniu matematycznym na poziomie szkoły podstawowej. Główny nacisk położono na aktywną i twórczą postawę ucznia i takie wykorzystanie mediów, które prowadzi do samodzielnego konstruowania wiedzy.
Poziom nauczania: Szkoła podstawowa
Rodzaj zajęć: wykład
Czego dotyczą zajęcia: Technologia informacyjna, Ciekawy pomysł na lekcję, Inne
Myślenie matematyczne w szkole
Wspólny wykład Anny Rybak i Istvána Lénárta
W podstawie programowej kształcenia ogólnego jest następujący zapis: Do najważniejszych umiejętności zdobywanych przez ucznia w trakcie kształcenia ogólnego w szkole podstawowej należą: (…) myślenie matematyczne (...); myślenie naukowe (...) ”
Podczas wykładu postaramy się odpowiedzieć na pytania: Co to jest myślenie? Co to jest myślenie matematyczne? Co to jest myślenie naukowe? Jak kształcić na lekcjach matematyki umiejętność myślenia?
Poziom nauczania: Gimnazjum, Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: wykład
Czego dotyczą zajęcia:Inne
Dr Anna Rybak pracuje na Uniwersytecie w Białymstoku, na Wydziale Matematyki i Informatyki, w Zakładzie Dydaktyki i Nowoczesnych Technologii w Kształceniu. Ma duże doświadczenie w pracy nauczycielskiej: przez wiele lat pracowała jako nauczycielka matematyki i informatyki.
Obecnie również utrzymuje ścisły kontakt ze środowiskiem szkolnym, prowadzi gościnnie lekcje z wykorzystaniem komputera, bierze udział w licznych projektach o tematyce dydaktycznej. Naukowo zajmuje się badaniem efektywności kształcenia wspomaganego wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych. W swojej pracy dydaktycznej opiera się na teorii kształcenia konstruktywistycznego, prowadzącego uczniów do samodzielnego konstruowania wiedzy w wyniku prowadzonej przez nich pracy badawczej. Dr Anna Rybak zajmuje się również popularyzacją nauki, zwłaszcza z zakresu różnych systemów geometrycznych, umożliwiając poprzez dobór odpowiednich metod i środków dydaktycznych odbiorcom w różnym wieku i na różnych poziomach „zaawansowania naukowego” zrozumienie i samodzielne odkrywanie treści matematycznych znacznie wykraczających poza podstawę programową.
Więcej o konferencji w Kościelisku
piątek, 7 listopada 2014
Dwaj Panowie od matematyki przedstawiają
Wykład i warsztaty na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki.
Zakopane, luty 2015
Tomasz Masłowski X LO Toruń, Piotr Nodzyński ZS UMK GiLA Toruń
Wykład
Modelowanie matematyczne na różnych poziomach edukacji.
Zakopane, luty 2015
Tomasz Masłowski X LO Toruń, Piotr Nodzyński ZS UMK GiLA Toruń
Wykład
Modelowanie matematyczne na różnych poziomach edukacji.
Przedstawiamy różne przykłady modelowania od przedszkola do
Kościeliska.
Warsztat
Sprawdzian szóstoklasisty z matematyki – Nowe rodzaje zadań z
matematyki zgodne z formułą obowiązującą od roku 2015.
Na sprawdzianie w klasie VI szkoły podstawowej z matematyki pojawią po raz
pierwszy nowe formy zadań i istotne będzie stosowanie różnych strategii
ich rozwiązywania.
Transgresje Matematyczne
Zaproszenie na konferencję z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
II INTERDYSCYPLINARNA KONFERENCJA NAUKOWA "Transgresje Matematyczne"
15-19 marca 2015
Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
Serdecznie zapraszamy do udziału w II Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowej “Transgresje Matematyczne”. Konferencja odbędzie się w dniach 15-19 marca 2015 w Krakowie.
Czytaj więcej
czwartek, 6 listopada 2014
Soroban i łamigłówki geometryczne
Warsztaty na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane, luty 2015
Karol Sieńkowski (członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki), Zespół
Szkolny w Cegłowie.
Mało znane w Polsce łamigłówki geometryczne jako ciekawa forma rozwijania
wyobraźni i kreatywnego myślenia
Podczas warsztatów zostanie zaprezentowanych kilkanaście łamigłówek
geometrycznych 2d i 3d. Modele łamigłówek nie są dostępne w sklepach w Polsce.
Zostały w dużej części wykonane własnoręcznie na podstawie pomysłów łamigłówek z Rosji, Japonii, Anglii i innych stron świata. Na zajęciach NIE ZOSTANĄ
zaprezentowane rozwiązania łamigłówek. Uczestnicy spróbują swoich sił, by
samodzielnie znaleźć rozwiązane.
Soroban-podstawy obliczeń na japońskim liczydle.
Podczas warsztatów zostanie przybliżona historia liczydeł oraz podane zalety
obliczeń na japońskim abakusie. Następnie uczestnicy poznają zasady
wykonywania podstawowych działań na sorobanie.
Poziom nauczania: warsztaty dotyczą wszystkich poziomów.
Informacje o konferencji w Kościelisku
Zakopane, luty 2015
Karol Sieńkowski (członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki), Zespół
Szkolny w Cegłowie.
Mało znane w Polsce łamigłówki geometryczne jako ciekawa forma rozwijania
wyobraźni i kreatywnego myślenia
Podczas warsztatów zostanie zaprezentowanych kilkanaście łamigłówek
geometrycznych 2d i 3d. Modele łamigłówek nie są dostępne w sklepach w Polsce.
Zostały w dużej części wykonane własnoręcznie na podstawie pomysłów łamigłówek z Rosji, Japonii, Anglii i innych stron świata. Na zajęciach NIE ZOSTANĄ
zaprezentowane rozwiązania łamigłówek. Uczestnicy spróbują swoich sił, by
samodzielnie znaleźć rozwiązane.
Soroban-podstawy obliczeń na japońskim liczydle.
Podczas warsztatów zostanie przybliżona historia liczydeł oraz podane zalety
obliczeń na japońskim abakusie. Następnie uczestnicy poznają zasady
wykonywania podstawowych działań na sorobanie.
Poziom nauczania: warsztaty dotyczą wszystkich poziomów.
Informacje o konferencji w Kościelisku
wtorek, 4 listopada 2014
Rozwijanie myślenia matematycznego uczniów - zadania
Warsztaty na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki.
Zakopane, luty 2015
Basia Pieronkiewicz
Pokazane zostaną przykłady zadań, które mogą wyzwolić aktywne postawy uczniów, również tzw. słabych czy "leniwych, ale zdolnych". Zapraszam do wspólnego rozwiązywania zadań!!! Niech te warsztaty będą przykładem lekcji, w której każdy z nas chciałby brać udział i którą każdy z nas chciałby współtworzyć.
Poziom nauczania: gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: Warsztat
Czego dotyczą zajęcia? Praca z uczniem zdolnym, praca z uczniem słabym, ciekawy pomysł na lekcję
Czytaj więcej
Zakopane, luty 2015
Basia Pieronkiewicz
Pokazane zostaną przykłady zadań, które mogą wyzwolić aktywne postawy uczniów, również tzw. słabych czy "leniwych, ale zdolnych". Zapraszam do wspólnego rozwiązywania zadań!!! Niech te warsztaty będą przykładem lekcji, w której każdy z nas chciałby brać udział i którą każdy z nas chciałby współtworzyć.
Poziom nauczania: gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: Warsztat
Czego dotyczą zajęcia? Praca z uczniem zdolnym, praca z uczniem słabym, ciekawy pomysł na lekcję
Czytaj więcej
poniedziałek, 3 listopada 2014
Wizualizacja wybranych treści matematyki szkolnej
Warsztaty na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane, luty 2015
Joanna Powązka, Zbigniew Powązka
Wizualizacja odgrywa ważną rolę w nauczaniu szkolnym. Można ją stosować jako narzędzie do odkrywania problemów i ich rozwiązań, ale również, przy jej pomocy, można interpretować różne pojęcia i zadania matematyczne. Na zajęciach podamy szereg przykładów ilustrujących każdą z tych dróg.
Poziom nauczania: gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: Warsztat
Czego dotyczą zajęcia? Ciekawy pomysł na lekcję
Joanna Powązka, członek SNM, magister matematyki, student 2 roku matematyki nauczycielskiej studiów drugiego stopnia na Uniwersytecie Pedagogicznym, nauczyciel matematyki i informatyki w szkole podstawowej.
Zbigniew Powązka, wieloletni członek SNM i PTM, doktor matematyki, emerytowany pracownik Uniwersytetu Pedagogicznego, autor wielu podręczników szkolnych i zbiorów zadań dla uczniów na trzecim lub czwartym poziomie edukacyjnym i studentów oraz publikacji przeznaczonych dla nauczycieli.
Więcej informacji o konferencji w Kościelisku
Zakopane, luty 2015
Joanna Powązka, Zbigniew Powązka
Wizualizacja odgrywa ważną rolę w nauczaniu szkolnym. Można ją stosować jako narzędzie do odkrywania problemów i ich rozwiązań, ale również, przy jej pomocy, można interpretować różne pojęcia i zadania matematyczne. Na zajęciach podamy szereg przykładów ilustrujących każdą z tych dróg.
Poziom nauczania: gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: Warsztat
Czego dotyczą zajęcia? Ciekawy pomysł na lekcję
Joanna Powązka, członek SNM, magister matematyki, student 2 roku matematyki nauczycielskiej studiów drugiego stopnia na Uniwersytecie Pedagogicznym, nauczyciel matematyki i informatyki w szkole podstawowej.
Zbigniew Powązka, wieloletni członek SNM i PTM, doktor matematyki, emerytowany pracownik Uniwersytetu Pedagogicznego, autor wielu podręczników szkolnych i zbiorów zadań dla uczniów na trzecim lub czwartym poziomie edukacyjnym i studentów oraz publikacji przeznaczonych dla nauczycieli.
Więcej informacji o konferencji w Kościelisku
Subskrybuj:
Posty (Atom)