Warsztat na XXVIII Krajowej Konferencji SNM Opole, luty 2019
Prowadzący: Anna Rybak
Temat: "Matematyka na planszy"
Rodzaj zajęć: warsztat
Prowadzący: Anna Rybak
Temat: "Matematyka na planszy"
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: Podczas warsztatów będziemy grać w gry edukacyjne z pakietu „Matematyka na planszy” opublikowanego przez Wydawnictwo Nowik z Opola oraz dyskutować o metodyce ich wykorzystania w kształceniu matematycznym.
Gry edukacyjne z zakresu matematyki są poszukiwane przez nauczycieli i lubiane przez uczniów, natomiast nie ma tych gier zbyt wielu w ofercie dla szkół średnich, stąd pakiet „Matematyka na planszy” wzbudza zainteresowanie nauczycieli od chwili pojawienia się wśród propozycji pomocy dydaktycznych. Niektóre z gier zawartych w pakiecie można też stosować w szkole podstawowej podczas lekcji lub w pracach kół matematycznych. Podczas warsztatów zostaną też zaprezentowane scenariusze lekcji z wykorzystaniem niektórych gier.
Gry edukacyjne z zakresu matematyki są poszukiwane przez nauczycieli i lubiane przez uczniów, natomiast nie ma tych gier zbyt wielu w ofercie dla szkół średnich, stąd pakiet „Matematyka na planszy” wzbudza zainteresowanie nauczycieli od chwili pojawienia się wśród propozycji pomocy dydaktycznych. Niektóre z gier zawartych w pakiecie można też stosować w szkole podstawowej podczas lekcji lub w pracach kół matematycznych. Podczas warsztatów zostaną też zaprezentowane scenariusze lekcji z wykorzystaniem niektórych gier.
Anna Rybak o sobie – jestem emerytowanym pracownikiem Uniwersytetu w Białymstoku. Mam duże doświadczenie w pracy nauczycielskiej: przez wiele lat pracowałam jako nauczycielka matematyki i informatyki. Obecnie również utrzymuje ścisły kontakt ze środowiskiem szkolnym, prowadzi zajęcia dla uczniów i nauczycieli w założonym przez siebie Centrum Kreatywnego Uczenia się Matematyki usytuowanym przy Wydziale Matematyki i Informatyki UwB. Naukowo zajmuje się badaniem efektywności kształcenia wspomaganego wykorzystaniem ICT. W swojej pracy dydaktycznej opiera się na teorii kształcenia konstruktywistycznego, prowadzącego uczniów do samodzielnego konstruowania wiedzy w wyniku prowadzonej przez nich pracy badawczej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz