poniedziałek, 3 grudnia 2018

Maciej Dąbrowski, Agnieszka Trojanowska - warsztat: "Nauczyciel XXI wieku wobec wymagań współczesnego świata".


Warsztat na XXVIII Krajowej Konferencji SNM Opole, luty 2019

Prowadzący: MACIEJ DĄBROWSKI, AGNIESZKA TROJANOWSKA
Temat: "Nauczyciel XXI wieku wobec wymagań współczesnego świata"
Rodzaj zajęć: warsztat

Czego dotyczą zajęcia: Jeśli chcesz by Twoi uczniowie pokochali matematykę, a Twoje lekcje wyglądały jak niezapomniana przygoda to są to zajęcia dla Ciebie. Uczestnicy dowiedzą się jak postrzegać I rozumieć motywację ucznia z perspektywy praktyki pedagogicznej I psychologicznej. Wcielą się także w ich rolę i wezmą udział w autorskich zajęciach pokazowych z wykorzystaniem animacji komputerowych, filmów i komiksów matematycznych.



Maciej Dąbrowski o sobie – Pracuję jako nauczyciel matematyki w Szkole Podstawowej nr 74 w Szczecinie i jestem aktywnym członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki oraz autorem artykułu "Realistyczna koncepcja nauczania matematyki, a fotoedukacja" opublikowanego w zeszycie naukowym Uniwersytetu Szczecińskiego. Byłem prelegentem na XI, XII i XIII Konferencji Naukowej Dydaktyków Matematyki organizowanej przez Uniwersytet Szczeciński. Prowadziłem także warsztaty podczas XXVII Krajowej Konferencji SNM. W ramach Ogólnopolskiego Dnia Popularyzacji Matematyki poprowadziłem na Politechnice Warszawskiej zajęcia pokazowe dla uczniów szkół podstawowych. W swojej pracy zawodowej stawiam na nieszablonowe i interdyscyplinarne podejście do nauczania matematyki czego efektem są prowadzone przeze mnie zajęcia pokazowe dla szczecińskich uczniów w ramach działalności Centrum Nauk Ścisłych przy Szkole Podstawowej nr 74 w Szczecinie.

Agnieszka Trojanowska o sobie - Studentka III roku psychologii, która w wolnych chwilach rysuje, szyje, gotuje, robi wszystko, czego robić jeszcze nie potrafi - w życiu wszystkiego trzeba spróbować.
Swoją pierwszą miłość - matematykę - porzuciłam na rzecz psychologii, która okazała się ostatecznie tą jedyną.
Każdy młody umysł jest dziełem wielu twórców, w tym nauczycieli, którzy poprzez efektywne nauczanie mają możliwość wzniesienia jednostki na jej wyżyny intelektualne, co owocuje w jej personalnych osiągnięciach. Obserwowanie i wspieranie młodego człowieka w toku jego rozwoju jest moim ulubionym elementem podjętych przeze mnie studiów. W celach edukacyjnych, pod bacznym okiem Uniwersytetu Szczecińskiego miałam okazję przeprowadzać badania oraz eksperymenty dotyczące adolescentów,
w tym ich reprezentacji umysłowych w ujęciu skaningu mentalnego czy rozpoznawania emocji podstawowych przez młodzież dorastającą w świecie cyfrowym. W ramach wdzięczności przeprowadziłam warsztaty mające na celu polepszenie jakości kontaktów interpersonalnych uczniów - grę w oparciu o "dylemat więźnia".
Cel na przyszłość - psycholog dziecięcy. Marzenie - pomagać w odnajdywaniu codziennej radości z życia.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz