Strony

wtorek, 3 stycznia 2023

Gabriela Dolińska - "Czy Ludolfina to dziewczyna ? Cykl Kolba a metoda STEAM"

Warsztaty podczas XXXI Krajowej Konferencji SNM w Łodzi, 10-13 lutego 2023 roku

Prowadzący: Gabriela Dolińska

Temat: "Czy Ludolfina to dziewczyna ? Cykl Kolba a metoda STEAM”

Czego dotyczą zajęcia: Mam nadzieję, że po takich zajęciach uczeń już Wam nie powie „Matma jest nudna” albo „Po co mi to”. Dziecko jako naukowiec, odkrywca tajemnic otaczającego świata czyli jak w modelu STEAM uczymy się przez doświadczenie (cykl Kolba) . A wszystko po to , aby przekształcać doświadczenia w wiedzę, a tą z kolei w zmiany w zachowaniu ucznia. Przykłady realizacji konkretnych zagadnień programowych z matematyki w klasach 4-8 w duchu obu koncepcji, materiały pomocnicze czyli moje wędki matematyczne albo jak kto woli triki na lekcje matematyki a wszystko to bo „Matma jest jak kurz, jest wszędzie i już.”

Gabriela Dolińska o sobie – to wieloletni aktywny członek SNM. Egzaminator OKE Kraków. Jako doradca metodyczny MCDN opiekowałam się nauczycielami przedmiotu. Nauczycielka dyplomowana, ponad 27 lat doświadczenia w zawodzie. Entuzjastka i popularyzatorka matematyki. Laureatka ogólnopolskiego konkursu "Nauczyciel Innego Wymiaru" oraz "Projektant edukacji". Cenię sobie również tytuł "Nauczyciel Perfekcjonista" przyznany trzykrotnie przez Samorząd Uczniowski. Pracowałam w szkole podstawowej oraz gimnazjum z oddziałami integracyjnymi ucząc m.in. w klasach terapeutycznych, wyrównawczych oraz integracyjnych. Prowadziłam klasy z autorskim programem "Matematyka z elementami ekonomii", opiekowałam się uzdolnionymi uczniami realizującymi indywidualne programy z matematyki oraz innymi uczniami ze SPE. Prowadziłam zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, koła przedmiotowe, warsztaty, konsultacje. Z powodzeniem pisałam i koordynowałam różnorodne projekty, poszukiwałam sponsorów i sprzymierzeńców dla swoich pomysłów, współpracowałam z bankami, fundacjami oraz wydawnictwami. Zachęcam młodzież do udziału w różnorodnych zmaganiach matematycznych (od szkolnych po międzynarodowe) oraz do realizacji rozmaitych projektów edukacyjnych (lokalnych, ogólnopolskich, międzynarodowych), do udziału w wykładach i spotkaniach z ciekawymi ludźmi promującymi m.in. zastosowania matematyki lub matematykę rekreacyjną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz