Tytuł warsztatów: 50 twarzy matematyki, czyli o humanistycznych aspektach edukacji matematycznej słów kilka
Prowadzący zajęcia: Barbara Pieronkiewicz
Grupa odbiorców: edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna, edukacja osób dorosłych, kwestie ogólnoedukacyjne
Streszczenie zajęć: Matematyka nie jest dla każdego. Aby osiągnąć sukces w matematyce, trzeba mieć wrodzone zdolności matematyczne. Niektórzy uczniowie mają predyspozycje humanistyczne i wtedy nauczyciel nie może właściwie wiele zrobić.
Uczniów słabych z matematyki trzeba nauczyć rozwiązywania pewnych typów zadań, żeby jakoś zdali maturę, ale trudno od nich wymagać rozumowań logicznych i rozwiązywania zadań problemowych. "Strach przed matematyką" to wymysł uczniów, którym po prostu nie chce się uczyć. W matematyce nie ma miejsca na emocje - uczeń na lekcji ma myśleć i rozwiązywać zadania, a na emocje ma czas po szkole. Podczas wykładu weźmiemy pod lupę te oraz podobne przekonania dotyczące uczenia się matematyki.
Forma zajęć: wykład
Czas trwania zajęć: 60 min
Prowadzący zajęcia: Barbara Pieronkiewicz
Grupa odbiorców: edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna, edukacja osób dorosłych, kwestie ogólnoedukacyjne
Streszczenie zajęć: Matematyka nie jest dla każdego. Aby osiągnąć sukces w matematyce, trzeba mieć wrodzone zdolności matematyczne. Niektórzy uczniowie mają predyspozycje humanistyczne i wtedy nauczyciel nie może właściwie wiele zrobić.
Uczniów słabych z matematyki trzeba nauczyć rozwiązywania pewnych typów zadań, żeby jakoś zdali maturę, ale trudno od nich wymagać rozumowań logicznych i rozwiązywania zadań problemowych. "Strach przed matematyką" to wymysł uczniów, którym po prostu nie chce się uczyć. W matematyce nie ma miejsca na emocje - uczeń na lekcji ma myśleć i rozwiązywać zadania, a na emocje ma czas po szkole. Podczas wykładu weźmiemy pod lupę te oraz podobne przekonania dotyczące uczenia się matematyki.
Forma zajęć: wykład
Czas trwania zajęć: 60 min
Barbara Pieronkiewicz o sobie: Pracownik Instytutu Matematyki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Zainteresowania: czynniki afektywne wpływające na proces uczenia się matematyki.
Więcej informacji o konferencji
Zapisz się na konferencję
Zgłoś swój warsztat i uzyskaj zniżkę w opłacie
Więcej informacji o konferencji
Zapisz się na konferencję
Zgłoś swój warsztat i uzyskaj zniżkę w opłacie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz