która odbędzie się w dniach: 30 września 2016 roku w godzinach 9.00 – 16.00 oraz 1 października 2016 roku w godzinach 12.00 – 21.00 w audytorium im. Karola Szymanowskiego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, ul. Okólnik 2.
Cele konferencji:
poznanie praktycznych zastosowań matematyki i informatyki w muzyce, kompozycji, tańcu;
poszerzenie i pogłębienie wiedzy ogólnej nauczycieli.
Konferencja jest bezpłatna. Organizatorzy nie zapewniają cateringu.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenia.
Zapisy odbywają się przez stronę internetową:
https://kursy.wcies.edu.pl/pl/a/Warszawska-Akademia-Matematyki
Doradcy metodyczni m. st. Warszawaw zakresie matematyki i informatyki
PROGRAM KONFERENCJI
30 września 2016 r.
9.00 - 16.00
|
Rejestracja uczestników. Rozpoczącie. Powitanie uczestników przez władze UMFC i przedstawicieli WCIES
|
Referaty
|
Matematyka, światopogląd, a percepcja estetyczna rzeczywistości artystycznej. Prof. dr hab. Witold Osiński
|
Harmonia struktur. Teoria a praktyka. Dr Krzysztof Heering
|
Łańcuchy Markowa w kompozycji wspomaganej komputerowo i analizie harmonicznej. Wojciech Marzec
|
Czy wykonanie artystyczne muzyki można zmierzyć? Analiza akustyczna nagrań pianistycznych.
Prof. dr hab. Krystyna Juszyńska i mgr inż. Piotr Rogowski
|
Ubytki słuchu u młodych muzyków. mgr inż. Piotr Rogowski
|
Zastosowanie metod sonifikacji w instalacji dźwiękowej. Dorota Błaszczak
|
Wykorzystanie wielozmiennowych metod statystycznych do analizy danych z badań nad dobrostanem psychicznym artystów interpretujących. Dr Aneta Bartnicka – Michalska
|
Odpowiedzi impulsowe jako cyfrowa reprezentacja brzmienia sal w akustyce i architekturze. Słuchowa ocena akustyki na podstawie auralizacji odpowiedzi impulsowych sal. Dr inż. Tadeusz Fidecki
|
1 października 2016 r. 12.00 – 21.00
|
Referaty
|
Tworzenie gier komputerowych i kreowanie interaktywnej warstwy dźwiękowej - praktyczne zastosowanie umiejętności matematyczno-informatycznych podczas realizacji dyplomowych projektów studenckich w środowisku Cycling '74 Max, na przykładzie projektu "Czarna skrzynka”. Igor Szymański
|
Partytura spektralna. Krzysztof Cybulski
|
Artystyczna inspiracja geometrią i liczbą w mojej muzyce symfonicznej na przykładzie utworów: Symfonia Okręgów i Symmetrical Visions. Dr Bartosz Kowalski
|
Algorytmy potrzebne w kompozycji muzycznej Andrzej Kopeć
|
Morfologia Materiału dźwiękowego Krzysztof Czaja
|
Ćwiczenia muzyczno - ruchowe wspomagające procesy myślowe na lekcji matematyki
Prof. dr hab. Magdalena Stępień
|
Improwizacja na modelach stochastycznych i jej zastosowanie w kompozycji. Franciszek Araszkiewicz
|
TAK SAMO TYLKO INACZEJ. Czyli jak kompozytor rozwiązuje problemy matematyczne, a matematyk komponuje nawet o tym nie wiedząc. Dr Mateusz Bień
|
Koncert
|
Wykonawcy: Franciszek Araszkiewicz, dr Mateusz Bień, dr Wojciech Błażejczyk, Krzysztof Cybulski,
Krzysztof Czaja, Aleksander Dębicz, Andrzej Kopeć, Magdalena Łapińska, Karolina Paulina Matuszkiewicz,
Mikołaj Marek Pałosz, Olga Przybył, Piotr Zawadzki.
|
Utwory: Partytura interaktywna, Study of BrainFields 1 na fale mózgowe i pola elektromagnetyczne, dur ca. 10'
Fortepian solo, ca. 5'-7': - J.S. Bach 5 Sinfonii BWV 787-791
Study of BrainFields 1 na fale mózgowe i pola elektromagnetyczne, dur ca. 10'
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz