Warsztaty na XXV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki Warszawa, luty 2016
Klaudia Żelechowska
Warsztat: "Geometryczny zawrót głowy."
Zapałczane łamańce
Niewątpliwie jest to wyzwanie dla miłośników łamigłówek. Uczestnicy gry otrzymują do rozwiązania łamigłówki ułożone z zapałek. Zasada jest prosta: przekładamy określoną liczbę zapałek, aby otrzymać rozwiązanie.
Wygrywa osoba, która jako pierwsza rozwiąże wszystkie zagadki. Do rozwiązywania tego typu łamigłówek potrzebna jest bystrość oraz umiejętność wychodzenia poza schematy obserwacji i rozumowania. Zróżnicowanie trudności sprawia, że będą one bawić zarówno początkujących jak i zaawansowanych uczestników.
Składanie brył ze słomek
Zadaniem uczestników zabawy jest rozwiązanie zadania matematycznego. Po udzieleniu prawidłowej odpowiedzi otrzymują słomki, z których układają określony model bryły geometrycznej. Budowanie krawędziowych modeli brył ze słomek jest zajęciem twórczym i kształcącym geometryczną wyobraźnię. Technika łączenia elementów jest bardzo łatwa, a liczba możliwych do wykonania w tej technice modeli jest właściwie nieograniczona, co daje im znaczną przewagę nad różnego typu klockami geometrycznymi.
Zapałczane łamańce
Niewątpliwie jest to wyzwanie dla miłośników łamigłówek. Uczestnicy gry otrzymują do rozwiązania łamigłówki ułożone z zapałek. Zasada jest prosta: przekładamy określoną liczbę zapałek, aby otrzymać rozwiązanie.
Wygrywa osoba, która jako pierwsza rozwiąże wszystkie zagadki. Do rozwiązywania tego typu łamigłówek potrzebna jest bystrość oraz umiejętność wychodzenia poza schematy obserwacji i rozumowania. Zróżnicowanie trudności sprawia, że będą one bawić zarówno początkujących jak i zaawansowanych uczestników.
Składanie brył ze słomek
Zadaniem uczestników zabawy jest rozwiązanie zadania matematycznego. Po udzieleniu prawidłowej odpowiedzi otrzymują słomki, z których układają określony model bryły geometrycznej. Budowanie krawędziowych modeli brył ze słomek jest zajęciem twórczym i kształcącym geometryczną wyobraźnię. Technika łączenia elementów jest bardzo łatwa, a liczba możliwych do wykonania w tej technice modeli jest właściwie nieograniczona, co daje im znaczną przewagę nad różnego typu klockami geometrycznymi.
Poziom nauczania: szkoła podstawowa, gimnazjum
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: gry dydaktyczne i origami
Klaudia Żelechowska o sobie – Jesteśmy studentami matematyki na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. W przyszłości chcielibyśmy podjąć pracę w zawodzie nauczyciela, dlatego już teraz staramy się jak najlepiej przygotować do nauczania. Szukamy różnych ciekawych rozwiązań, którymi można zainteresować uczniów matematyką.
Czego dotyczą zajęcia: gry dydaktyczne i origami
Klaudia Żelechowska o sobie – Jesteśmy studentami matematyki na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. W przyszłości chcielibyśmy podjąć pracę w zawodzie nauczyciela, dlatego już teraz staramy się jak najlepiej przygotować do nauczania. Szukamy różnych ciekawych rozwiązań, którymi można zainteresować uczniów matematyką.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz