Strony

sobota, 16 stycznia 2016

Bronisław Pabich i Paweł Perekietka - warsztat: "Heurystyki G Poly z GeoGebrą."

Warsztaty na XXV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki Warszawa, luty 2016

Bronisław Pabich i Paweł Perekietka

Warsztat: "Heurystyki G Poly z GeoGebrą."

Nauczycielom matematyki znane są dwie publikacje Georga Poly "Odkrycie Matematyczne" i "Jak to rozwiązać". Obejrzymy fragmenty filmu z wykładem G. Poly z polską wersją dźwiękową opracowaną przez kolegę Pawła Perekietkę.
CD z filmem otrzymają uczestnicy w trakcie warsztatów. Następnie będziemy poszukiwać polyowskich heurystyk w kilku mało znanych zadaniach geometrycznych przy użyciu GeoGebry.
Zapraszamy nauczycieli gimnazjów i szkół ponagimnazjalnych, którzy pracują z uczniami zainteresowanymi matematyką. Mile widziani również uczestnicy z własnymi notebookami. Kartki cyrkle i linijki będą na miejscu.


Poziom nauczania: kształcenie nauczycieli, szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: praca z uczniem zdolnym

Bronisław Pabich o sobie - Pochodzi z Wieliczki - od 1988 roku wykorzystujący komputer w nauczaniu matematyki,od 1992 roku z programem Cabri, od 2006 również z GeoGebrą i Sketchupem .

Paweł Perekietka o sobiepochodzę z Poznania - nauczyciel matematyki i informatyki z wieloletnim stażem. Absolwent informatyki UAM. Nauczyciel dyplomowany w V Liceum Ogólnokształcącym w Poznaniu.
Na konferencji krajowej SNM pierwszy raz w 2005 roku w Grudziądzu. Od tamtej pory w Stowarzyszeniu.
Prowadził zajęcia na konferencjach SNM w Bydgoszczy, Krakowie i Łodzi. Przetłumaczył materiały projektu Computer Science Unplugged na język polski. Autor programów nauczania informatyki nagradzanych w konkursach ogólnopolskich. Zaangażowany w popularyzację matematyki dyskretnej i algorytmiki wśród nauczycieli matematyki.

Obaj pasjonaci wykorzystywania komputerów w nauczaniu matematyki, szczególnie programów geometrii dynamicznej. Chcemy przywrócić pamięć Georga Poly - wspaniałego dydaktyka matematyki i przenieść jego heurystyczne zasady rozwiązywania problemów na grunt nauczania z komputerem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz