Warsztaty na XXV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki Warszawa, luty 2016
Anna Walc i Grażyna Rygał
Warsztat: "Przykłady aktywności matematycznej w gimnazjum."
Aktywność matematyczna ucznia, to praca umysłu ukierunkowana na kształtowanie pojęć i rozumienia typu matematycznego, stymulowana przez sytuacje prowadzące do formułowania i rozwiązywania problemów teoretycznych i praktycznych.
Aktywność matematyczna przejawia się w różnych aktywnościach umysłowych, charakterystycznych dla poszczególnych sytuacji uczenia się matematyki.W myśl współczesnej koncepcji nauczania matematyki, matematyka to nie zbiory, nie równania, grafy i tabelki, ale wyzwalanie aktywności matematycznej. Według Z. Krygowskiej nauczanie matematyki sprowadza się do prowokowania i organizowania aktywności matematycznej ucznia.Problematyka aktywności matematycznej jest bardzo ważnym elementem w nauczaniu – uczeniu się matematyki. Niestety, często jest ona znana nauczycielom tylko z teorii. Realizacja zasady aktywności wymaga od nauczyciela ciągłego poszukiwania, pogłębiania wiedzy a nawet eksperymentowania.
Aktywność matematyczna uczniów zależy w głównej mierze od tego, jakie strategie, metody i techniki nauczania stosowane są w szkole i właśnie podczas zajęć spróbujemy je Państwu przybliżyć.
Uczeń powinien znajdować więcej motywacji do rozwijania własnej aktywności, należy więc tę umiejętność kształcić.
Aktywność matematyczna ucznia, to praca umysłu ukierunkowana na kształtowanie pojęć i rozumienia typu matematycznego, stymulowana przez sytuacje prowadzące do formułowania i rozwiązywania problemów teoretycznych i praktycznych.
Aktywność matematyczna przejawia się w różnych aktywnościach umysłowych, charakterystycznych dla poszczególnych sytuacji uczenia się matematyki.W myśl współczesnej koncepcji nauczania matematyki, matematyka to nie zbiory, nie równania, grafy i tabelki, ale wyzwalanie aktywności matematycznej. Według Z. Krygowskiej nauczanie matematyki sprowadza się do prowokowania i organizowania aktywności matematycznej ucznia.Problematyka aktywności matematycznej jest bardzo ważnym elementem w nauczaniu – uczeniu się matematyki. Niestety, często jest ona znana nauczycielom tylko z teorii. Realizacja zasady aktywności wymaga od nauczyciela ciągłego poszukiwania, pogłębiania wiedzy a nawet eksperymentowania.
Aktywność matematyczna uczniów zależy w głównej mierze od tego, jakie strategie, metody i techniki nauczania stosowane są w szkole i właśnie podczas zajęć spróbujemy je Państwu przybliżyć.
Uczeń powinien znajdować więcej motywacji do rozwijania własnej aktywności, należy więc tę umiejętność kształcić.
Poziom nauczania: szkoła ponadgimnazjalna, gimnazjum
Rodzaj zajęć: warsztat
Czego dotyczą zajęcia: kształcenie nauczycieli
Anna Walc o sobie – Nauczycielka matematyki w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu, Technikum Nr 3 Gastronomiczno-Hotelarskim. Egzaminator OKE, od 1996 r uczestniczyłam w konferencjach Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. Uwielbiam swoją pracę nauczyciela, a swoich uczniów pragnę zaciekawić matematyką.
Czego dotyczą zajęcia: kształcenie nauczycieli
Anna Walc o sobie – Nauczycielka matematyki w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu, Technikum Nr 3 Gastronomiczno-Hotelarskim. Egzaminator OKE, od 1996 r uczestniczyłam w konferencjach Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. Uwielbiam swoją pracę nauczyciela, a swoich uczniów pragnę zaciekawić matematyką.
Grażyna Rygał o sobie – Pracuję w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Od kilku lat prowadzę zajęcia z metodyki matematyki dla studentów kierunku pedagogika. Prowadzę wiele zajęć z dziećmi i nauczycielami w zakresie rozwijania myślenia matematycznego i zaciekawiania matematyką. Sądzę, że nauczanie matematyki na pierwszym poziomie edukacji nie jest na dobrym poziomie i dlatego chcę poprowadzić warsztat.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz