Dlaczego mamy w szkole właśnie te algorytmy, a nie inne? Czy są łatwiejsze do nauki i bardziej efektywne niż inne?
Nauka pisemnego wykonywania działań arytmetycznych była i jest bardzo czasochłonna ponieważ wymaga mechanicznego zapamiętania tabliczki dodawania i mnożenia i wielu innych skojarzeń i „faktów”. W wieku XIX i w pierwszych dwóch trzecich XX wieku, w powszechnej edukacji wymagano, aby uczniowie opanowali zwykłe algorytmy rachunkowe w ciągu pierwszych ośmiu lat i żeby nauczyli się logarytmów w ciągu końcowych czterech lat (jeżeli dobrnęli do tego).
Prezentacja wyjaśnia jak doszło do upowszechnienia arytmetyki hindusko-arabskiej. W drugiej części, autorzy (Patricia Baggett
i Andrzej Ehrenfeucht) prezentują alternatywną metodę nauki algorytmów, opartą na tabliczkach Johna Napiera.
Autorzy:
Patricia Baggett
New Mexico State Univ.
Las Cruces, NM 88003-8001
Andrzej Ehrenfeucht
University of Colorado
Dept. of Math Sci. Computer Science Dept.
Joint Mathematics Meetings
Baltimore
January 15-18, 2014
Materiał przesłany przez Wacka Zawadowskiego (za zgodą autorów)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz