Strony

wtorek, 7 stycznia 2014

Spis treści Kwartalnika SNM NiM, cz. V

Spis treści wg autorów, zeszyty 1-50, lata 1992 2004


Tahta Dick, Geometria konfiguracji, NiM 9 s. 10-12, wiosna 1994
Tall David i Gray Eddie, NiM 18, s. 8-9, lato 1996
Taraszkiewicz Małgorzata i Karkut Janusz, Pisarski Marek, (trójgłos), NiM 24, s.2-4, zima 1997
Tomaszewska Zofia i Noworol Danuta, NiM 12, s. 18-19, zima 1994
Tomczak Paweł, Szybciej, łatwiej, korzystniej...  czyli  podręczniki z ćwiczeniami, NiM 6,    lato 1993
Torbicka Elżbieta Berka Anna i inni, NiM 4, s. 24-25, zima 1992
Treliński Gustaw, Szkolna matematyki bez ..., bez matematyki?, NiM 48, s. 13-15, zima 2003
      -     i Aszychmin Urszula, Gałązka Kinga, Legutko Marek, Nowecki Bogdan, Od kompetencji do standardów w edukacji matematycznej, dwie procedury, trzy przykłady, NiM 22, s. 4-6, lato 1997
-    Wiedzieć potrzeby 95%, NiM 16, s. 12-13, zima 1995
Turnau Stefan i Ciosek Marianna, Legutko Maria, Urbańska Elżbieta, Dlaczego pisemnego mnożenia i dzielenia chcemy uczyć inaczej?, NiM 45, s. 24-29, wiosna 2003
Turnau Stefan, O dowodzeniu twierdzeń we współczesnej szkole, NiM 45, s. 24-29, wiosna 2003
      -     Gdzie jest ten etos?  NiM 44, s. 2, zima 2002
-    Matematyka naprawdę dla Ciebie, NiM 38, s. 32, lato 2001
-    Matematyk i filozof w roli nauczyciela, NiM 35, s.7-8, jesień 2000
-    (tł.) Parabole edukacyjne Marcela Dumont, NiM 28, s. 8, zima 1998
-    (tł.) Parabole edukacyjne Marcela Dumont, Parabola o drabinach, NiM 26, s. 27, lato 1998
-    i Swoboda Ewa, Urbańska Elżbieta, NiM 24, s. 20-23, zima 1997
-    Interakcje na lekcji matematyki, CIEAEM, NiM 21, 7-8, wiosna 1997
-    i Zarzycki Piotr, Geometryczne przekładanki, (Wszystkie twierdzxenia małe i duże nr 2) ilustracje Żelewska Agnieszka, NiM 19, s. 32-33, jesień 1996
-    Unowocześnić nauczanie matematyki, (przekład z dodatku do Biuletynu Towarzystwa Nauczycieli Matematyki Szkół Publicznych we Francji, APMEP), NiM 18, s. 2-4, lato 1996
-    Weź Cabri w swoje ręce, NiM 17 s. 23-24, wiosna 1996
-    Quo vadis Geometrya? NiM 16, s. 5-6, zima 1995
-    Chińczyk co trzy sekundy, NiM 16, s. 23, zima 1995
-    i Ciosek Marianna, NiM 15, s. 2-3, jesień 1955
-    Perspektywy nauczania geometrii w XXI wieku, dokument ICMI, NiM 14, s. 2-3, lato 1995
-    (tł.) Moszhovitz-Hadar Nitsa, NiM 14, s. 8-10, lato 1995
-    Zadanie na Dzień Zakochanych, NiM 13, s. 7, wiosna 1995
-    Czy potrzebujemy dowodów w szkolnej matematyce? NiM 13, s. 10-11, wiosna 1995
-    Matura we Francji, NiM 13, s. 20-23, wiosna 1995
-    Twierdzenie Talesa „po Bożemu”, NiM 12, s. 5, zizma 1995
-    Szeregi i kolumny, NiM 12, s. 23, zima 1994
-    Afera z małpami, NiM 11, s. 7-8, jesien 1994
-    Z laboratorium dydaktyki matematyki, „Czy te funkcje nigdy się nie skończą?”, NiM 11, s. 9, jesień 1994
-    (tł.) Fletcher Trevor, NiM 11, s. 18-21, jesień 1994
-    Mile, węzły i stopy sześcienne, NiM 11, s. 33, jesień 1994
-    i Legutko Marek, NiM 11, s. 40, jesien 1994
-    i Legutko Marek, NiM 10 s. 2-3, lato 1994
-    Ocena wyników w ujęciu NCTM, NiM 10, s. 4-6, lato 1994
-    Z laboratorium dydaktyki matematyki, Och, te równania, NiM 10, s. 27, lato 1994
-    Cztery rozwiązania zadania Michała, NiM 10, s. 31, lato 1994
-    Poczuj się nawigatorem!  NiM 10, s. 32, lato 1994
-    Pola na kolorowo, NiM 10, s. 37-38, lato 1994
-    Równoboczny sześciokąt, NiM 9, s. 12, wiosna 1994
-    Zadanie o równoległoboku, NiM 9, s. 14, wiosna 1994
-    Konkurs zadaniowy, Poznań 1994, III Krajowa Konferencja SNM, NiM 9, s. 30-31, wiosna 1994
-    (tł.) Bloomfield Alan, NiM 8, s. 7, zima 1993
-    Niezwykłe mikroświaty geometryczne, NiM 8, s. 21, zima 1993
-    Uczniowskie procedury algebraiczne, NiM 8, s. 28, zima 1993
-    (tł.) Ball Barbara, NiM 7, s. 6-7, jesień 1993
-    W kolejce do kasy, NiM 7, s. 8-9, jesień 1993
-    Matematyka jak dobre wino, NiM 7, s. 31, jesień 1993
-    Przedstawiamy Grupę Roboczą „Matematyka realistyczna”, NiM 6, s. 7, jesień 1993
-    Spirala potęg, NiM 7, s. 23, jesień 1993
-    O zadaniu olimpijskim raz jeszcze, NiM 6, s. 24, lato 1993
-    Co to jest realistyczne nauczanie matematyki, NiM 5, s. 2-5, wiosna 1993
-    (tł.) Cabri-Ole,  Wielokąty foremne i obrót, NiM 5, s. 21, wiosna 1993
-    i Pająk Witold, NiM 5, s. 22-23, wiosna 1993
-    Co to jest rozwiązanie zadania? NiM 5 s. 30, wiosna 1993
-    (tł.) Cabri-Ole, Wielokąty foremne i obrót, NiM 5, s. 21, wiosna 1993
-    Cabri i dowód, NiM 4, s. 18, zima 1992
-    Szczypta sceptycyzmu, NiM 2, s. 12, lato 1992
-    Geometria z Cabri Okrąg dziewięciu punktów, NiM 2, s. 14-15, lato 1992
-    Rachować czy kombinować? NiM 2, s. 22, lato 1992
-    Minimum programowe od kuchni, NiM 1, s. 5-6, wiosna 1992
Tuska Elżbieta Anna, Wiosna dla matematyki, NiM 22, s. 31, lato 1997



Uchman Dariusz, Teselacje, czyli mozaiki matematyczne na lekcji matematyki, NiM 49, s. 16, wiosna 2004
Uliasz Renata, Dwupoziomowe sprawdziany z matematyki, NiM 16, s. 18-19, zima 1995
-    Mieszany system oceniania, NiM 13, s. 24-25, wiosna 1995
Urbańska Aleksandra, „Byle co”? NiM 25, s.10-11, wiosna 1998 
Urbańska Elżbieta i  Ciosek Marianna, Legutko Maria, Turnau Stefan,, Dlaczego pisemnego mnożenia i dzielenia chcemy uczyć inaczej? NiM 45, s. 24-29, wiosna 2003
Urbańska Elżbieta i Swoboda Ewa, Turnau Stefan, NiM 24, s. 20-23, zima 1997
Urbańska Magdalena, Ach ta matura, NiM 13, s. 13, wiosna 1995
- Jak oceniać pisemne prace maturalne z matematyki? Propozycja z Poznania, NiM 13, s. 14, wiosna 1995




Waits Bert K i Demana Franklin, (tł Bogocz Danuta),  NiM 25, s. 24-27, wiosna 1998
Wajnberg Irena i Jagiełło Bożena,  Superpamieć – czyli sposoby efektywnego uczenia się i zapamiętywania, NiM 47, s. 3-4, zima 2003
Walc Anna i Machnicka Aneta, Rygał Grażyna, , Fraktale,  NiM 37, s. 34-35, wiosna 2001
Waśko Elżbieta, powtórka jednego działu, NiM 37, s. 60, wiosna 2001
Walat Barbara, Jakie byłyby zbiory zadań, gdyby układały je dzieci? NiM 5, s. 28-29, wiosna 1993
Walczak Alina i Miłosz Grazyna, Orzeszek Agnieszka, NiM 37, s. 43, wiosna 2001
Waligórska Zofia, Wychowanie z matematyką, NiM 26, s. 2-5, lato 1998
Waloszek Dorota, Nauczyciele matematyki i komputery, wyniki ankiety, NiM 16, s. 28, zima 1995
-    Pracowalismy RAZEM w Czeskim Cieszynie, NiM 14, s. 25, lato 1995
Wałachowska Jolanta, System oceniania w Społecznym Gimnazjum STO w Pułtusku, NiM 34, s.  27-28, lato 2000
-    Igrzyska matematyczne STO, NiM 15, s. 31, jesień 1995
Werner Tage, (tł. Legutko Agnieszka) Weź kilka kolejnych liczb..., NiM 19, s. 14.jesień 1996
Widur Anna, Matematyczna Gwiazdka w Krakowie, NiM 40, s. 2, zima 2001
-    Matematyczne Ostatki w Krakowie, NiM 38, s. 7-8, lato 2001
-    i Piekarska Jolanta,   NiM 37, s. 53, wiosna 2001
Widur Piotr, Rozwiązanie zadania na konkurs Matematyka 2001 „Wszystko w głowie”, NiM 21, s17, wiosna 1997
Wierzbic Agata, Światy, NiM 37, s. 61, wiosna 2001
Więsław Szymon, 6:2 dla moich uczniów, NiM 4, s. 22-23, zima 1992
Więsław Witold, Kwadratura koła – początki  NiM 42, s. 2-7, lato 2002
-    Geometria trójkąta, NiM 44, s. 7-11, zima 2002
Willson William Wynne (przew. Grupy), (tł. Brzdąk Jadwiga) Dlaczego? Co? Jak? Podstawowe pytania do dydaktyki matematyki,  NiM 16 s. 2-5, zima 1995
Winiarska Teresa, Matematyka na gruzach matury, NiM 18, s. 15, lato 1996
Wittman Erich, O dydaktyce matematyki, NiM 7, s. 9, jesień 1993
Witwicki Tadeusz, Dewaluacja matury, (przedruk z czaspisma „Muzeum”, Lwów 1934, wydawanego przez Towarzystwo Nauczycieli Szkół Średnich i Wyższych) NiM 22, Dodatek s. IV-V, lato1997
Wojciechowska Agnieszka, List do NiMu, NiM 45, s.13, wiosna 2003
Wojciechowski Krzysztof, O średnich dwóch liczb, NiM 44, s. 18, zima 2002
Wojtan Małgorzata i Laszkowska Joanna, III Krajowa Konferencja „Technologia informacyjna w zmieniającej się edukacji”, 12-14 maja 2003, UMK Toruń, NiM 47, s. 7-9, jesień 2003
Wolińska Anna, Kalkulator graficzny na lekcjach matematyki, badanie własności funkcji kwadratowej, NiM 46, s.23-24, lato 2003
      -     Kalkulator graficzny na lekcjach matematyki w szkole ponadgimnazjalnej i ponad¬pod-stawowej, Rozwiązywanie nierówności wielomianowych, NiM 46, s. 25-26, lato 2003
Wołodźko Emilia (tł.) Wołowicz Bencjanowicz Mark,  NiM 24, s. 12-13, zima 1997
Wołowicz Bencjanowicz Mark (tł. Wołodźko Emilia) Światło na końcu tunelu, NiM 24, s. 12-13, zima 1997
Wowk Czesław, Alfametyka, NiM 31/32, s. 14, jesień/zima 1999
Woźniak Barbara, Nauczanie twierdzenia Pitagorasa metodami aktywizującymi, NiM 45, s.10-11, wiosna 2003
Wójcik Krystyna i Ciołczyk Janusz, NiM 37, s. 19, wiosna 2001
Wójtowicz Andrzej i Ołtuszyk Irena, Szymczak Andrzej, Obliczenia z kalkulatorem TI, NiM 33, s. 33, wiosna 2000
Wrede Andrzej, Arkusz kalkulacyjny w pracy nauczyciela, NiM 34, s. 15-18, lato 2000
Wyskida Aleksandra, Warsztaty zorganizowane przez Opolski Oddział SNM w Opolu, 19 października, 2002 roku, NiM 44, s. 3-4, zima 2002



Yoshida Masakatsu, Soroban lepszy niż kalkulator, czyli kilka uwag o szkolnej matematyce w Japonii, NiM 10, s. 41, lato 1994
-    Spróbujcie wykorzystać ORIGAMI, NiM 8, s. 34, zima 1993


Zając Krystyna Berka Anna i inni, NiM 4, s. 24-25, zima 1992
Zamek-Gliszczyński Tomasz Gliszczyński Tomasz, NiM 8, s. 11, zima 1993
Zamorska Maria, Tangram w klasie VIII, NiM 20 s. 12-13, zima 1996
-    Papierowa algebra w klasie VIII, NiM 18, s. 32, lato 1996
-    Kartka w kropki, NiM 17, s. 33, wiosna 1996
-    Egzamin nauczycieli matematyki, NiM 12, s. 15-16, zima 1994
-    Konkurs matematyczny dla klas piątych, NiM 10, s. 15, lato 1994
-    Cyfry in liczby z Westbury, NiM 4, s. 27, zima 1992
Zaremba Danuta, Czarodziejska maszyna do mnożenia, NiM 25, s. 23, wiosna 1998
-    O dzieleniu pieniędzy, NiM 24, s. 16, zima 1997
-    Nieporozumienia z przemiennością, NiM 21, s. 25, wiosna 1997
-    Jak ułatwiać rozumienie funkcji? NiM 19, s. 17, jesień 1996


Zarzycki Piotr, O nauczaniu algorytmów wszkole, NiM 49, s. 25-30, wiosna 2004
      -     Wszystkie Twierdzenia Małe i Duże, Nr 13, Gra z komórki, NiM 47 s. 30-32, jesień 2003
      -     Wszystkie Twierdzenia Małe i Duże, Nr 12, Kalkulator – ułamkowy Sherlock Holmes, NiM 44, s. 20-23, zima 2002
-    Wszystkie Twierdzenia Małe i Duże Nr 11, Pickne twierdzenie, NiM 40, s. 12-15, zima 2001
-    Wszystkie Twierdzenia Małe i Duże Nr 10, O problemie Bernoulliego-Eulera-Montmorta, NiM 35, I-III; 34, s. 19-21, lato 2000
-    Rozmowy z Ann Kitchen, NiM 29/30, s. 38-41, wiosna/lato 1999
-    Wszystkie twierdzenia małe i duże nr 9, Tonący sześcian, ilustracje Żelewska Agnieszka, NiM 29/30, s. 42-43, wiosna/lato 1999
-    Konkurs z rozmową o zadaniach, dedykowany pamięci Piotra Skrzyneckiego, (VII KK SNM, luty 1998), NiM 26, s. 10-11, lato 1998
-    Wszystkie twierdzenia małe i duże nr 8, Totalne permutacje, ilustracje Żelewska Agnieszka, NiM 26, s. 30-31, lato 1998
-    Wszystkie twierdzenia małe i duże nr 7, Kłopotliwe łamane,  ilustracje Żelewska Agnieszka, NiM 25, s. 30-31, wiosna 1998
-    Wszystkie twierdzenia małe i duże nr 6, O problemie Fröbeniusa,  ilustracje Żelewska Agnieszka, NiM 24, s. 29-31, zima 1997
-    Wszystkie twierdzenia małe i duże nr 5, Szwedzki samotnik, ilustracje Żelewska Agnieszka, NiM 23, s. 31-33, jesień 1997
-    Wszystkie twierdzenia małe i duże nr 4, Twierdzenie Kopernika, ilustracje Żelewska Agnieszka, NiM 21, s. 29-31, wiosna 1997
-    Wszystkie twierdzenia małe i duże nr 3, Kwadraty mniej magiczne,  ilustracje Żelewska Agnieszka, NiM 20, s. 31-33, wiosna 1996
-    i Turnau Stefan,  (Wszystkie twierdzenia małe i duże nr 2), ilustracje Żelewska Agnieszka,  NiM 19, s. 32-33, jesień 1996
-    Wszystkie twierdzenia małe i duże nr 1, Origami – trysekcja kąta ilustracje Polak Agnieszka  NiM 18, s. 33, lato 1996
-    i Jones Margaret,  NiM 15, s. 18-19, jesień 1995
-    O zadaniu, o którym głośno w Trójmieście, NiM 13, s. 8-9, wiosna 1995
-    O figurach równomiernych w czterech podejściach, NiM 10, s. 20-22, lato 1994
Zawadowska Janina, Jubileuszowy Zjazd Przyrodników, NiM 48, s. 10, zima 2003
      -     Co słychać u kolegów? IX Zjazd Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych, NiM 43, s. 9, jesień 2002
-    Rosną zjazdy przyrodników, NiM 39, s. 6, jesień 2001
Zawadowski Marek i Zawadowski Wacek, Dowód w teatrze Ateneum w Warszawie, NiM 43, s. 5, jesień 2002
Zawadowski Wacek, Prosty model do dowodu równoważności dwóch definicji elipsy, NiM 50, s. 18, lato 2004
      -     List, NiM 50, s. 18, lato 2004
      -     Tajemnicze rysunki, NiM 50, s. 1, lato 2004
      -     Intuicja i dowód, NiM 49, s. 1, wiosna 2004
      -     Płock lipiec 2003, Międzynarodowa Komisja do spraw Nauczania Matematyki obradowała w lipcu w Płocku, NiM 48, s. 5-6, zima 2003
      -     Wariacje z kombinacjami, NiM 48, s. 23-25, zima 2003
      -     SNM wchodzi w trudny wiek dojrzewania, NiM 48 s. 1, zima 2003
      -     Hipoteza Brunera i metafora Krygowskiej, NiM 47, s.1, jesień 2003
      -     Matematyka na Fali, NiM 46, s. 1, lato 2003
      -     Dyskusja pod hasłem „Precz z trygonometrią w gimnazjum?”,  NiM 46, s. 5, lato 2003
      -     Jak dzieci rozumieją co to jest pole figury? NiM 45, s.1, wiosna 2003
      -     Matematyka a logika, Andrzej Mostowski i jego poglądy na związki matematyki i logiki, NiM 45, s. 17-21, wiosna 2003
      -     Dzień liczby Pi, NiM 44, s. 1, zima 2002
-    Trzy kategorie badań w dydaktyce matematyki, NiM 44, s. 31-32, zima 2002
-    Kształcenie nauczycieli, NiM 43, s. 1, jesień 2002
-    i Zawadowski Marek, NiM 43, s. 5, jesień 2002
-    XVI Szkoła Dydaktyków Matematyki, NiM 43, s. 2, jesień 2002
-    Możliwe, czy niemożliwe?  NiM 42, s. 1, lato 2002
-    XI Krajowa Konferencja SNM pod hasłem „Matematyka dla wszystkich”, NiM 41, s. 2, wiosna 2002
-    Matematyka jest ważna: trzeba tępić złe nawyki i odważyć się zerwać ze złą
-    tradycją, NiM 40, s. 1, zima 2001
-    i Gliszczyński Tomasz,  NiM 40, s. 8, zima 2001
-    i Mostowski Krzysztof,  NiM 39, s. 11, jesień 2001
-    Nowa Matura, NiM 39, s. 1, jesień 2001
-    Czy nauczyciel może opierać swoją praktykę na badaniach o charakterze naukowym? NiM 39, s. 32, jesień 2001
-    Nowy dział w NiMie, NiM 38, s. 1, lato 2001
-    Co Ty na to? NiM 38, s. 20, lato 2001
-    Owieczka Czarodzieja, NiM 38, s. 20, lato 2001
-    Sympozjum z okazji stulecia urodzin Alfreda Tarskiego, Alfred Tarski Centenary Conference, NiM 38, s. 10-11, lato 2001
-    Dowody Twierdzenia Eulera w perspektywie historycznej, NiM 37, s. 61, wiosna 2001
-    Zadania na najbliższe lata, NiM 36, s. 1, zima 2000
-    Utrecht, 17-18 listopad, 2000, Jubileuszowa konferencja Holenderskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki (Nederlandse Vereiniging van Wiskundeleraren) NiM 36 s. 2-3; drzewa pitagorejskie Artura Bosman'a s. 3 i 32
-    Dysleksja a dyskalkulia, NiM 36, s. 6-7, zima 2000
-    i Mostowski Krzysztof,  NiM 36, s. 26-27, zima 2000
-    10 lat SNM, NiM 35, s. 1, jesień 2000
-    i Gliszczyński Tomasz, Wyszywanki paraboliczne..., NiM 35, s. 15-18, jesień 2000
-    List otwarty do Krajowej Konferencji Rektorów Akademickich szkół Pol¬skich, NiM 34, s. 1, lato 2000
-    IX Krajowa Konferencja Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, SNM, NiM 33, s. 1, wiosna 2000
-    NCTM 2000 w Chicago, NiM 34, s. 2-3, lato 2000
-    Matematyka dla liceów klasycznych, NiM 33, s. 54, wiosna 2000
-    i Bartol Witold, Dałek Krystyna, Łakoma Ewa, Rudak Leszek, Rygał Grażyna, NiM 33, s. 55, wiosna 2000
-    i Kadej Celina, Mostowski Krzysztof, NiM 33, s. 52, wiosna 2000
-    i Bartol Witold, Dałek Krystyna, Ewa Łakoma, Leszek Rudak, Rygał Grażyna, NiM 33, s. 55, wiosna 2000
-    Nowe technologie zmieniają zarówno warsztat pracy nauczyciela matematyki, jak i nauczyciela języka polskiego, NiM 31/32, s. 1, jesień/zima 1999
-    Koniec pierwszego millenium – Gerbert z Aurillac, NiM 31/32, 2, jesień/zima 1999
-    Wiek XX, Reformy nauczania matematyki w ostatnim stuleciu, NiM 31/32, s. 2-3, jesień/zima 1999
-    XV Szkoła Dydaktyków Matematyki w Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 29 listopad –2 grudzień, 1999, NiM 31/32, s. 3-4, jesień/zima 1999
-    O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w nauce, NiM 31/32, s. 4-5, jesień/zima 1999
-    Środowiskowe konsultacje i dyskusje nad projektem wymagań egzaminacyjnych, NiM 31/32, s. 5-6, jesień/zima 1999
-    Recenzje książek: John D. Barrow, Wszechświat a sztuka, czyli Artful universe; Keith Devlin, Żegnaj Kartezjuszu, Rozstanie z logiką w poszukiwaniu nowej kosmologii umysłu,  NiM 29/30, s. 35, wiosna/lato 1999
-    Nowa generacja przyjaznych kalkulatorów graficznych w szkole, NiM 29/30, 1, wiosna/lato 1999
-    Pewnik i Sceptyk, NiM 29/30, s. 8, wiosna/lato 1999
-    Strumień świadomości (z ukrytej kamery na lekcji Davida Cain’a), NiM 29/30, 17-18, wiosna/lato 1999 
-    Reforma 1999, NiM 28, s.1, zima 1998
-    Seminarium „Matematyka i Fizyka z Kalkulatorem” w Krakowie 28 06 –2 07 1999, NiM 28, s. 4-6, zima 1998
-    Dysleksja a dyskalkulia, NiM 28, s. 25-28, zima 1998
-    Recenzja książki: Józef Kozielecki, Banach, geniusz ze Lwowa, NiM 28, s. 29 zima 1998
-    Recenzja książki: John Barrow, Pi razy drzwi, Warszawa 1999, NiM 28, s. 31, zima 1998
-    Warsztaty?? Pisz Pan ćwiczenia!, NiM 27, s. 1, jesień 1998
-    Rozmowa z prof. Mirosławem Handke, Ministrem Edukacji Narodowej, NiM 27, s. 2 4, jesien 1998
-    i Baranowski Jan, NiM 27, s. 21-22, jesień 1998
-    Zamiast podręcznika, (recenzja książki: Bagget Patricia i Ehrenfeucht Andrzej, Breaking away from the Math book, Creative Projects for Grades K-6,  (Odstawiamy na bok podręcznik do matematyki, Scenariusze zajęć przy użyciu metod aktywnych dla klas 0-6), Technomic Publishing Co. Inc. 1995), NiM 27, s. 30-31, jesień 1998
-    Emancypacja profesji, NiM 26, s. 1, lato 1998
-    Jednak dobrze, że kalkulatory są...   NiM 26, s. 16, lato 1998
-    Złote rozkłady dziesięciokąta, NiM 26, s. 32, lato 1998
-    Pani Profesor Krygowska, NiM 25, s. 1, wiosna 1998
-    Recenzja książki: Bolesław Niemierko, Między oceną szkolną a dydaktyką, bliżej dydaktyki, NiM 25, s 28, wiosna 1998
-    Standardy znaczy wzorce, dobre wzorce, NiM 23, s. 1, jesień 1997
-    Liga 2001, NiM 23, s. 29, jesień 1997
-    Standardy edukacyjne, NiM 22, s. 1, lato 1997
-    Zmienić akcenty, NiM 21, s.1, wiosna 1997
-    Edukacja matematyczna, NiM 22, s.7-8, lato 1997
-    Matura we Francji i na świecie, recenzja książki: Legrand Pierre, Le Bac chez nous et ailleurs, Paris 1995, NiM 22, Dodatek s. I-III, lato 1997
-    Studium i punctum, NiM 20, s. 1, zima 1996
-    Edukacja znaczy pomóc rosnąć i kształcić, NiM 18, s. 1, lato 1998
-    Piąta Krajowa Konferencja SNM, NiM 17, s. 1, wiosna 1996
-    Dlaczego Matematyka? NiM 16, s. 1, zima 1995
-    Postmodernizm i dekonstrukcja, NiM 15, s. 1, jesień 1995
-    Czy trójkąt jest w kącie? NiM 14 s. 1, lato 1995
-    pOszukiwanie przez język, NiM 13, s. 1, wiosna 1995
-    Sprawy ważne, NiM 12, s. 1, zima 1994
-    Nasze Sprawy, NiM 11, s. 1, jesień 1994
-    Matematyka 2001, NiM 11, s. 35, jesień 1994
-    Mały Jubileusz, NiM 10, s. 1, lato 1994
-    Bryłki bez kleju, NiM 10, s. 40, lato 1994
-    Sprawy ważne, NiM 9, s. 1, wiosna 1994
-    i Dałek Krystyna, Pfeiffer Agnieszka, NiM 9, s. 3, wiosna 1994
-    Niespodziewani sprzymierzeńcy, NiM 8, s. 1, zima 1993
-    Amerykańskie standardy, NiM 8, s. 2-3, zima 1993
-    Dałek Krystyna i inni, NiM 8, s. 11, zima 1993
-    Sprawy ważne, NiM 7, s. 1, jesień 1993
-    Spotkanie z Japonią, NiM 7, s. 30, jesień 1993
-    (tł.) Hirabayashi Ichiei, Szok, NiM 7, s. 30, jesień 1993
-    xn + yn = zn nie ma rozwiązań w liczbach naturalnych dla n >2, NiM 6, s. 1, lato 1993
-    Siatki dla wyważonych wielościanów, NiM 6, s. 17, lato 1993
-    Drugi Ogólnopolski Zjazd SNM w Lublinie, NiM 5, s. 1, wiosna 1993
-    Pierwszy rok SNM, NiM 4, s. 1, zima 1992
-    Pedagogika poniżania, NiM 4, s. 5, zima 1992
-    Kilka słów w sprawie minimum, NiM 2, s. 4, lato 1992
-    Tak ładnie wszystko wypisałem, NiM 2, s. 26, lato 1992
-    „Być inaczej z matematyką...”  NiM 1, s. 1, wiosna 1992
-    (tł.) Broekman Harrie, NiM 1, s. 24, wiosna 1992
Zielińska Ewa i Cetera Teresa, Szkoła i my, czyli radosna nauka, NiM 46, s. 22, lato 2003
      -     i Cetera Teresa, NiM 14, s. 26-28, lato 1995
-    Dzieci w łańcuchach ... Markowa, NiM 7, s. 26-27, jesień 1993
Ziemieńczukowie Andrzej i Ewa, Denominacja, NiM 13, s. 27, wiosna 1995
Ziółko Jolanta, Klasówka z języka matematycznego, NiM 28, s. 16, zima 1998
-    Napisałem list do Pani! NiM 12, s. 31, zima 1994
-    Od wzorów do figur, NiM 10, s. 24-25, lato 1994
Zmarzlaczki z Merlina, Bajka o XII Konferencji SNM, NiM 47 s. 31, lato 2003
Zylak Kazimierz, Próba matury XXI wieku w Regionie Łódzkim, Matura z wielokrotnym wyborem, NiM 21, Dodatek s. I-II , wiosna 1997
-    Jak uczyć do matury? NiM 19, Dodatek s. I- V, jesień 1996



Żelewska Agnieszka, ilustracje Zarzycki Piotr, NiM 19, NiM 23, NiM 24, NiM 25, NiM 26, NiM 29/30 wiosna/lato 1999
Żołądek Anna i Hałaburda Małgorzata, NiM 37, s. 27-29, wiosna 2001
Żytko Małgorzata, Panaceum na dolegliwości w nauczaniu matematyki (próba polemiki), NiM 24, s. 13, zima 1997
-    Równania czyli zapomnij o tym, co już wiesz, NiM 5, s. 26, wiosna 1993
Żyźniewska Zofia, Jak rozbudzać u uczniów chęci podejmowania i rozwią¬zywania zadań tekstowych? NiM 37, s. 62-64, wiosna 2001
-    Pamiętnik Zofii, NiM 33, s. 8-9, wiosna 2000


Projekty graficzne pierwszych stron okładek:

Socha Bartłomiej: pierwsze strony okładki, NiM   1-10  12-13  15-28  
Socha Michał,  pierwsza strony okładki, NiM   29/30  
Socha Roman, pierwsza strona okładki, NiM 14
Benedek Krzysztof, pierwsza strona okładki NiM 11

Ilustracje w tekście: Podleś Mariusz  

Konkurs Matematyki 2001 na limeryk „Matematyka w limerykach”:
Limeryk:  Kontny Anna, kl. VIa SP nr 21  w Chorzowie NiM 27, 32
Wierszyk:  Manjura Sławomira, kl. VIII ZSO II  LO w Chorzowie

Konkurs Matematyki 2001 na Haiku „Matematyka w Haiku”
Haiku Fabioli i Agnieszki, NiM 24 s. 32   zima 1997
Haiku Piotra, NiM 24 s. 32   zima 1997

NiM 22 lato 1997   4 str. Okładki: Haiku i inne wierszyki
NiM 14 lato 1995   4 strona okładki Osiecka Agnieszka kl7e, SzP 130, Kraków
NiM 13 wiosna 1995, 4 str. Okładki  „szkoła óczy wdzięku”,   SzP 149 w Krakowie
NiM 12 zima 1994 4 str okł. Z geometrią dookoła świata, Magdalena Żmuda kl Va   SzP 111 w Krakowie

Zobacz także:
Cz. I, cz. II, cz. III, cz. IV, cz. VI, cz. VII
Archiwum NiMa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz